Nån som hört av Jamtland?

mimmipigg

Trådstartare
Hon skulle ju in för igångsättning, har det blitt nån bebis tro?
Jag blir orolig när man inte hör av folk så där.
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Det kan ta tid med igång sättning... Med Elin blev det igång sättning med piller... Jag började på torsdagen och natten mellan mån och tisdag är hon född... Men om någon känner jamtland så kan ju den tala om att hon är saknad!!
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Har också funderat på det! Hoppas hon dyker upp här snart igen.:bump:
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Häe är jag! *viftar lite ursäktande*

Jodå, bebis blev det och det med besked... Jag har varit lite chockad/arg/fundersam efteråt så jag har inte orkat berätta här. Till saken hör att vi inte har något internet hemma och jag har knappt varit av gården på en vecka.

I söndags morse klockan 08:03 tog de hål på hinnorna. Var då öppen 3-4 cm. Första tre-fyra värkarna var onda, men uthärdliga. Sen brakade helvetet lös... Fy satan vad ont det gjorde... Då värkarna fortfarande var oregelbundna fick jag ingen bedövning annat än lustgas.

Förra förlossningen försökte jag också använda lustgas, men då hann jag bara ta en fem sex andetag innan jag blev kräkfärdig. Men om jag då tajmade EXAKT med vä'rken så hjälpte det lite, lite grann. Men inte den här gången. Jag tog så mycket lustgas att jag nästan tuppade av, men det hjälpte inte ett smack mot värken, möjligtvis lyckades jag ibland flytta fokus från värken till att räkna andetag. Det tog ca tio långsamma andetag för det onda att passera, jämfört med förra förlossningen där det tog fem andetag...

Ca klockan tio hade jag lyckats övertyga bm om att jag MÅSTE ha epidural och en mycket trevlig narkosläkare kom in i rummet. Han hann presentera sig och börja sprita ryggen, sen fick jag krystvärkar... BM kände efter och konstaterade att jag öppnat mig från 5 till 10 cm på en halvtimme, något som i "normal fall" ska ta fem tmmar... Så här skulle en bebis ut!

Och det kan jag säga er, att någon kontrollerad utdrivningsfas med en tyst och koncentrerad Jamtland var det fan inte fråga om den här gången... Det var mera modell vråla som en avgrundsande...

Någonstans mitt i allt ont så insåg jag dock att barnmosrkans order om att fortsätta krysta fast det var uppehåll mellan värkarna inte var riktigt bra...

Klockan 10:20 föddes så vår lilla dotter! Lite blå och med kraftigt blodsprängda ögon, men i övrigt fullt frisk!!! Tyvärr har jag inte så jag kan ladda upp bilder, men hon ser ut som en liten bebis;), fortfarande blodsprängd i ögonen men i övrigt underbarast i världen.

Emma ska hon heta och hon var 51 lång och vägde 3970g.

Och jag lovar er, jag gör ALDRIG om det... Blir det någon fler bebis ska jag göra kejsarsnitt!

Jenny
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

He he, en likis!!! ;)

btw Enligt förlossningsläkaren så innehar jag iaf en plats på Sollefteå BBs tio-i-topp lista över snabba förlossningar... Kändes ine som någon tröst vare sig då eller nu... :)

Jenny
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Det förstår jag att det inte känns som någon tröst, måste verkligen ha varit jobbigt!

Skönt att det är över?:)
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

åhhh grattis!!! och vilket fint namn hon får ;) (har ju en egen liten Emma)
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Grattis! Där ser man, alla som önskar snabba förlossningar kanske ska tänka efter lite...
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Pust! Där är du ju!

:bump::bump:Grattis till hela familjen!:bump::bump:
Tur att allt är väl, även om du fick jobba för det, men tiden läker alla sår;)säger ju folk!
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

ijij..sånt gör mej nervös, längtar inte tills jag ska få mitt första..inte själva förlossningen...:crazy:

Grattis och lycka till med bebisen din:)
 
Sv: Nån som hört av Jamtland?

Detta är ju tyvärr en av nackdelarna med att bli igångsatt. Det kan gå med rasande fart om man har otur. Själv föredrar jag att bli igångsatt med dropp då man kan stänga av droppet en stund och har man då tur så kan man bli lite smärtlindrad:D Jag hade den turen när jag fick 4an. De stängde av droppet i väntan på Edan:banana:Sen gick det med rasande fart för mig med.

Grattis till bebisen och nästa gång så ber du om dropp, inte om kejsarsnitt:idea:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Smoothi
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: MayGrace
·
Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp