Nån som har det här flugtäcket?

R

Raeman

Stod på Granngården och ryckte i ett Domino-flugtäcke idag då min häst är invaderat av broms. Det finns i nån ljusgrön färg och i nån beige-brun och har hals. Saken är den att min häst rullar sig gärna i hagen och jag undrar om nån har ett sånt och vet om det håller för lite rullningar. Ska jag köpa det???

M.

Vad jag märkt håller de för rullningar, men vi brukar ta av täcket under natten i boxen
för att om hästen skulle fastna i något går det gärna sönder.

Mia

Tack för svaret!!!

Jo, jag ska inte ha det på inne, bara på dagen när han är ute bland bromsen.

Nu åker jag och handlar! :D

M.

Jag har ett sånt. Det har hållt för rullning.
Dessvärre fick min häst skav på bogarna av det.
Han har 145 i alla andra täcken så det var den storleken jag tog på flugtäcket också. Men det blev lite för trångt fram.

OK, då får jag ösa på med glansspray! Och så kommer han bara ha det de här värma dagarna så det blir kanske inte så farligt.

M.

Jag har ett sånt, hjälper bra mot knott och insekter, men tycker också att det är lite trångt över bogarna. Men det bästa tycker jag är att det håller smutsen borta jättebra!Prisvärt är det iaf.

Jag köpte idag ett Domani-flugtäcke (bra att jag kan komma ihåg namn :crazy: Domino... *vimsig*) Det var kanske lite trångt i bogen men det verkar bra i övrigt.

Jag köpte ett ljusgrönt domani på falsterbo till min 145 cm halvblod. Det har hållit bra fast han kliar o rullar sig. Han har också dock fått skav fram av det. Fast jag tycker inte det är direkt trångt utan skav får han av alla täcken. så det är inte mycket att göra åt.

Har också köpt ett domani flugtäcke. Tycker lika som de andra. Det är trångt i bogen. Jag köpte ett 145, men skulle köp ett 155 istället. :( Jaja, det var billigt så det får gå det som är kvar av denna säsong. Till nästa blir det ett bucas buzz-off.

//Alice

Har ett domani regntäcke, var ganska dyrt, o det sitter verkligen så bra ett täcke bara kan sitta :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 407
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 833
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv