Nån som använder Minesyl?

G

Gunillas

Finns det nån som kör med Minesyl på era hästar? det är en homeopat produkt!
Man kan även ha det på hundar så jag köpte en hink. Medlet är snart slut men jag har INTE märkt ett dugg på mina 2 grand danois.

Nu vill jag höra vad ni har för erfarenhet :crazy:

Sv: Nån som använder Minesyl?

Vi gav Minesyl för några år sedan ett längre tag och oavsett vad andra säger så blev hästarna väldigt blanka och fina. Musklade på sig bra. Dock slutade vi för att vi var lite rädda för Ca/P kvoten bland annat, det fanns inget på förpackningen som sa något om det. Sen var det ju betydligt dyrare än vanligt mineralfoder.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
16
· Visningar
1 297
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
942
Senast: Migo
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: Ninnurur
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 220
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka