nån mer med en olyckskorp där hemma?

doglover

Trådstartare
min vovve är beteckningen på en 100%-ig olyckskorp!
när hon var 2 månader hoppade en stor vuxen hund på henne så hon stukade vänster has rejält. tog 3 veckor innan hon blev återställd. hon har eventuellt ledbandsfel där enligt vet.
när hon var lite äldre så skar hon sig som attan i vänster framtass och fick ha bandage och en strumpa på i en vecka.
nu för ör nån månad eller nåt sen så hände det en olycka när min far var ute med henne och hade en tå som var helt platt och klon stack rakt upp. senan hade gått av.
hon får småsår när jag har henne lös pga hon älskar att bara springa runt, runt hela skogen...
åååå vilken oturshund,.
trots allt detta så mår hon bra och har icke ont eller så. tur i oturen då kanske.
dessutom har jag fått höra att hon kan få höftproblem pga hon är hjulbent....*suck* tycker så synd om min lilla oturshund. plus att hon tål inte lvergodisar eller torrfoder med vetemjöl å liknande i....
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

%7B56226A66-1B2B-444C-B2D5-4B4006B78D0D%7D.jpg


%7B1EFDE868-C9E1-4582-AE39-9F67684614BD%7D.jpg


bilder på lilla nemi
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

fast allergierna o hjulbenheten beror ju på generna och ha rju inte med otur att göra.

Däremot har jag en olyckskorp som har lyckats med att fläka sig efter att ha hoppat från en trappa på tio cm :cool: . Han fick lättere diskbråck av det , har dock inte påverkats alla i efterhand som tur är. Han har en halvt amputerad tå efter att ha blivit påflugen av en jycke (dels hans fel men men). Han har blivit överkörd en gång :eek: , klarade sig dock med lite hälta men OJ vad han skrek :crazy: ..sen finns det dussintals saker han råkar ut för då och då bara för att han far som en vilde vart han än går. Tur att rackarn är lydig annars hade han nog kolat för längesen:D
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

har en olycks(hund)korp jag med. fösrt så fick han inga stenar alls.

vid 6 mån blev nermejad av en gigantisk nuffe. följden blir att de blir lösa benbitar/broskbitar i ena frambenet.. ner på operation... som vet sa att försäkringen täckte men sen när hunden ska hämtas så näää den täcker inte.. så de va bara att snällt betala annars skulle dom avlivat honom.
hem å vara stilla i minst 8 v med pinkå skitrunda bara utanför dörren.

komplikationer å infektioner dvs en himla massa medicin.
och av medicinen så pajade bukspottskörteln så den fukar inte som den ska = medicin livet ut sa vet. men nu har han vare utan i 3 mån :banana:
och huden är helt förstörd alldelles fjällig.

sen efter dessa veckor så fick de börjas gå 5 min promenader. å öka lite lite. då på en av dessa så komemr en drever utflygande från en gård å attackerar våran.

följden av de är- han blir agressiv mot andra hundar.

har trampad sönder tassarna på stenar.
haft sönder klor.
fått infektionm i en hårsäck på svansen som spridit sig. antibiotika.

fått tillbaka de flertalet ggr.

men nu är han så frisk som han kan bli.:bump: :bump:
har en ork som är otrolig. har tränat upp musklerna så han orkar allt som en normal hund gör. ja mer faktiskt.
kan träffa andra hundar ja iaf vissa tikar. å bästa polaren är våran nyinköpta valp jocke. han formligen älskar honm. ja när han itne sliter i öroen eller hänger i svansen eller nått annat jobbigt.
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Min ena hund kommer att dö utav en olycka, inte sjukdom... Hon rejsade över en stubbåker en gång (såg ut som en heroinist), dragit av sporrarna (fick operera bort rubbet), jagat änder på golfbanor (med aktiva golfare :angel: ), sprungit in i taggtråd och "ej stillastående" cyklar. Gissa om den försäkringen betalt sig?

Journalen hos veterinären måste vid detta laget ta upp en egen låda...
Hon blir alltid sjuk dan-innan, eller under en storhelg. (livmoderinflammation, mag&tarmkatarr you name it!)
Tja, hon föddes med kroksvans, en olycka som hände i magen?!? ;)
Att hon snart fyller 12 år är inte ett under, det är tack vare hållbar utrustning (hon har slitit av nya läderkoppel, det slutade med att sadelmakaren rekommenderade syntet!)

Ack så söt! :love:
st.jpg
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

fast allergierna o hjulbenheten beror ju på generna och ha rju inte med otur att göra.

nej det är ju klart...hon är inte xtremt hjulbent, men man kan se de lite grann...

Däremot har jag en olyckskorp som har lyckats med att fläka sig efter att ha hoppat från en trappa på tio cm :cool: . Han fick lättere diskbråck av det , har dock inte påverkats alla i efterhand som tur är. Han har en halvt amputerad tå efter att ha blivit påflugen av en jycke (dels hans fel men men). Han har blivit överkörd en gång :eek: , klarade sig dock med lite hälta men OJ vad han skrek :crazy: ..sen finns det dussintals saker han råkar ut för då och då bara för att han far som en vilde vart han än går. Tur att rackarn är lydig annars hade han nog kolat för längesen:D

ojoj...de va en olyckshund de...tur att han mår bra iallafall!
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

har en olycks(hund)korp jag med. fösrt så fick han inga stenar alls.

vid 6 mån blev nermejad av en gigantisk nuffe. följden blir att de blir lösa benbitar/broskbitar i ena frambenet.. ner på operation... som vet sa att försäkringen täckte men sen när hunden ska hämtas så näää den täcker inte.. så de va bara att snällt betala annars skulle dom avlivat honom.
hem å vara stilla i minst 8 v med pinkå skitrunda bara utanför dörren.

komplikationer å infektioner dvs en himla massa medicin.
och av medicinen så pajade bukspottskörteln så den fukar inte som den ska = medicin livet ut sa vet. men nu har han vare utan i 3 mån :banana:
och huden är helt förstörd alldelles fjällig.

sen efter dessa veckor så fick de börjas gå 5 min promenader. å öka lite lite. då på en av dessa så komemr en drever utflygande från en gård å attackerar våran.

följden av de är- han blir agressiv mot andra hundar.

har trampad sönder tassarna på stenar.
haft sönder klor.
fått infektionm i en hårsäck på svansen som spridit sig. antibiotika.

fått tillbaka de flertalet ggr.

men nu är han så frisk som han kan bli.:bump: :bump:
har en ork som är otrolig. har tränat upp musklerna så han orkar allt som en normal hund gör. ja mer faktiskt.
kan träffa andra hundar ja iaf vissa tikar. å bästa polaren är våran nyinköpta valp jocke. han formligen älskar honm. ja när han itne sliter i öroen eller hänger i svansen eller nått annat jobbigt.

hmm...man vill ju dom så mycket väl å så händer olyckor så man känner sig hjälplös...dålig stil när dom sa att de skulle täcka när de inte gjorde det. men klart att man betalar!
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Min ena hund kommer att dö utav en olycka, inte sjukdom... Hon rejsade över en stubbåker en gång (såg ut som en heroinist), dragit av sporrarna (fick operera bort rubbet), jagat änder på golfbanor (med aktiva golfare :angel: ), sprungit in i taggtråd och "ej stillastående" cyklar. Gissa om den försäkringen betalt sig?

Journalen hos veterinären måste vid detta laget ta upp en egen låda...
Hon blir alltid sjuk dan-innan, eller under en storhelg. (livmoderinflammation, mag&tarmkatarr you name it!)
Tja, hon föddes med kroksvans, en olycka som hände i magen?!? ;)
Att hon snart fyller 12 år är inte ett under, det är tack vare hållbar utrustning (hon har slitit av nya läderkoppel, det slutade med att sadelmakaren rekommenderade syntet!)

Ack så söt! :love:
st.jpg

herregud så söt..
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Min Sisko levde i många många år utan några som helst problem med nånting...

...men det senaste dryga året har det hänt alldeles för mkt, tycker jag.
Främmande föremål i magen > förstoppning och magknip > behandling med olja.
Cysta i livmodern > akut operation och kastrering > operation + vak på kliniken var JÄTTETUFFT psykiskt, som gjorde Sisko jättemammig och hon vaktar mig när hon blir stressad. Att hon redan innan hade problem med främmande folk blev ju inte bättre.
Rävskabb
Ont i en tass till och från utan någon hittad anledning (som sen gick över och försvann)
Och så det senaste: idag klöv hon ena sporre-klon och fick sedemeras för att kunna göras nåt åt, så nu ligger hon o sover i sin bädd.

Jag tycker det räcker nu.
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Enzo är bara 15 månader gammal men har redan hittat på en hel del.

Tarmhinneinflammation när han var ca 14 veckor.

Erlichios i sommras (aldrig mer ekologoiska fästinghalsband).Tålde inte antibiotikan som han var tvungen att ta i 2 månader ----> tappade i vikt.

Blev även attackerade av en jordgetingsvärm i somras. X antal stick över hela kroppen. Ilfart till vet.

Ögoninflammation (visserligen genetiskt betingat men han har knappt hängiga ögon alls).

Stukade baktassen för nån vecka sedan.

Man kan säga att vi inte är Folksams populäraste kunder precis.
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Man kan säga att vi inte är Folksams populäraste kunder precis.

:rofl: Jag har Agria, de tycker nog lika dant :angel: Betina (som mitt måndagsex heter) har betalt både sin, sin kompis och hästens försäkring genom åren! Senaste checken jag fick av försäkringen var på 8000 kr, man tackar =) Jag har förs-nr permanent inskrivet i stamtavlan... :D
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Iik, det är som att titta på en bild med 3D-glasögon :D Väldigt fin dock.
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Och nu har Sisko ev åkt på något variant av urinvägsinfektion, om det inte blir bättre under natten. :mad:
NÄR ska det ta slut?!?
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

Hmmm, store killen har hittat på så mycket att det nästan är svårt att komma ihåg allt. Särskilt poppis var han inte när han hade tuggat mitt skoställ till småflis och lyckas skära upp insidan på ena bakbenet på en flisa. Blev akut till djursjukhuset för att lappa ihop honom. Två gånger har han fått åka in för mag-tarminflammation. En gång för (choklad)förgiftning. En gång fick han en allergisk reaktion med kliande bulor över hela kroppen. Då fick jag åka in 4.30 på morgonen så han kunde få en kortisonspruta, stackaren hade till och med bulor i pannan, såg ut som :devil: nästan.
Sen har vi alla ögoninflammationerna som lett till att tredje ögonlocket fått opereras bort på båda ögonen. Vad mer..? Nä, det räcker nog, tror jag. Kanske.

Min förra hund var värre.
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

hmm...verkar som ni har större olyckskorpar än den jag har...:p
 
Sv: nån mer med en olyckskorp där hemma?

min tvååring kan inte "gå genom Saharas öken utan att stöta emot någonting"

Mao.. hon gör aldrig illa sig själv, men hon förstör sin omgivning.. välter träd, kliver genom blöjbarn, ställer sig upp i full höjd UNDER soffbord och lyfter bord. hela tiden med "janne långben"-min och "öhö-- oj.. f´låt.."

Hon är f-n ett riktigt ärkepucko.. men hemskt snäll.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp