namnge bränd skiva?

T

tokfia_z

Har en massa skivor med bilder på,för jag vågar inte ha dom enbart på datorn. Jag litar inte på att den inte lägger av och alla försvinner:crazy:

Men,mitt problem är att jag har blandat ihopa dom ganska många gånger nu och är trött på det! så,vad för pennor kan man använda för att skriva namn på skivorna? kan man ha en helt vanlig vattenfast penna, sån som lärarna skriver på overheadpapper med? eller skadar dom skivan på något sätt?

Vet inte var jag ska lägga frågan heller,prövar här ialla fall:crazy:
 
Sv: namnge bränd skiva?

vattenfast penna, typ overhead funkar jättebra. Jag har aldrig haft problem. :)
 
Sv: namnge bränd skiva?

Jag använder "CD-ROM marker" pennor när jag märker mina skivor numera. Förut använder jag vanliga OH-pennor & det fungerade minst lika bra...huvudsaken är att de är permanenta :idea: :)
 
Sv: namnge bränd skiva?

Tack! nu ska jag använda hela kvällen till att märka mina skivor!:bow:
 
Sv: namnge bränd skiva?

ja, overheadpenna funkar! Överstrykningspenna också, om de har lite strävare yta.
Akta dig för kulspets och liknande pennor bara, för de repar
 
Sv: namnge bränd skiva?

jo tack,jag fick rådet att det gick lika fint att skriva med en kulspetspenna!:mad: det gick det INTE! så jag fick bränna om typ 3 skivor!:cry: men nu funkar alla! :idea:
 
Sv: namnge bränd skiva?

Är det inte lite onödigt att betalla 3gånger så mycket för att det står "cd-rom" marker? :p
 
Sv: namnge bränd skiva?

Renkött skrev:
Är det inte lite onödigt att betalla 3gånger så mycket för att det står "cd-rom" marker? :p

Haha, nja...pappa jobbar på ett dataföretag så han brukar ta med sig ett packe CD- rom marker pennor hem då & då (som jag snor) :D så för mig blir det billigare än att köpa OH-pennor ;)
 
Sv: namnge bränd skiva?

vanlig permanentpenna duger. 10 korona på valfri budgetbutik. whiteboardmarkers går dock inte...

annars kan du ju köpa ne lightscribe skiva och en brännare för det och etsa fast texten på ovansidan :P
 
Sv: namnge bränd skiva?

Skivor som är 4gånger så dyra som vanliga?
Nog för att tekniken är häftig men knappast något man orkar sig på till t.ex. en skiva som ska slitas några gånger i bilen :p

I bilen brukar i vart fall mina skivor bli rätt slitna så enbart brända kopior där :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp