namnförslag?- smeknamn

Rebeckafalk

Trådstartare
Hej! Vet inte om de blev rätt forum

Min nya häst (sto) heter bundle of joy- bunt av glädje
Brukar vara lätt å komma på smeknamn men denna var svår...

Någon som har förslag? :)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Bubblan
Jody/Judy
Bunny/Bonnie
Dolly/Jolly

Bobby och Boy vore ju klockrena... på en valack ;)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Tänkte bara att Joy är väl det mest självklara man kommer på, och eftersom du ber om råd så måste du ha ratat det redan ;)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Bundle of joy brukar man väl kalla små nyfödda bebisar, så kanske något på bebistema ;) .Tror det brukar översättas med "lilla knytet" eller nå´t liknande, så knytet kanske... Fler namn på bebistemat: Baby, Bebis, Bebben, Bebban, Liten...
Eller så kan man ju översätta joy (glädje) och spåna på det, t ex Fröjda, Lycka. Äsch, vet inte om det var några vidare fina smeknamn precis, men TS kanske kan associera vidare från detta:)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Hej! Vet inte om de blev rätt forum

Min nya häst (sto) heter bundle of joy- bunt av glädje
Brukar vara lätt å komma på smeknamn men denna var svår...

Någon som har förslag? :)

Vilket som helst smeknamn som passar dig och hästen... oavsett det registrerade namnet.
Jag har en häst som heter Cingel men kallas Yngve. Och en som heter Tinder men kallas Lukas.
Eller varför inte Nattfari som kallas Karl?
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Så svårt..men tack för tips. Tror Bonnie eller dolly skulle vara något.
Hade en arab innan som hette tamaro mahorus tror ja. Och de blev musse hehe :p
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Hej! Vet inte om de blev rätt forum

Min nya häst (sto) heter bundle of joy- bunt av glädje
Brukar vara lätt å komma på smeknamn men denna var svår...

Någon som har förslag? :)

Jag hade nog kallat henne Joy eller Joice [Jåjjs]. :) Men så är ju min fantasi inte den mest spektakulära ;)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Vad säger vi om Chateau då (hrm, eller någon liknande stavning, orkar inte kolla upp det nu). Slott skall det i alla fall bli om man översätter det från franskan. En liten dam med lite attityd.

Min tanke är Prinsessan/Sessan, men någon här kanske har något bättre? :)
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Spontant, Joy. Hade själv en häst en gång i tiden som hette så. Fast vi kallade hennen Joyen eller Joysan.

Annars hade jag nog sagt Bobbo till en häst med det namnet. Eller bojo, bubblan eller nåt sånt.

De bästa smeknamnen planerar man inte :p
 
Sv: namnförslag?- smeknamn

Du kanske kan kalla henne för Undis(som Birks- i Ronja i Rövardotters- mamma heter).
Annars tänkte jag Jofa, Nellie, Oja,Bundis, Blunder och Fjollan. Lite långsökt som jag är... :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: iliedtoday
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 145
Senast: mamman
·
Övr. Hund Alla våra hundar har smeknamn som kommer ur kennelnamnet. Hon som heter **Sweet Harmony kallas Sweety och han som heter ** Amber Jewel...
Svar
14
· Visningar
1 205
Senast: Hjartagna
·
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 238
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp