Pubriacones

Trådstartare
Min häst P'ubriacones(KWPN) är efter Julio Mariner.
Mamman heter Werna och är efter Codex och undan Nelly.
Men där tar det slut :p För Nellys stam är inte iskriven i passet.
Det står bara e. 2214VRH u. 3802VRM. :confused:

Är det reg nummer av nåt slag? För hästarna lär ju inte heta det... :crazy:

Min fråga är alltså om det finns någon databas eller nåt där man kan söka på siffrorna och få upp rätt häst?
Eller någon här som vet nått annat sätt jag kan använda för att få veta dom riktiga namnen.. :angel:

Sv: Namn?

Det finns en del ston som inte har något namn, bara ett staoboksnummer... :smirk: Åtminstone vet jag att det är så i Tyskland.

Jag är lite osäker på ursprunget...
Har du kwpn papper, så har ju de som regel bokstavskombinationen STB eller liknande efter sina hästar.
Vrh och vrm är för mig hästar från Belgien.
Om du har fulla papper från kwpn, så står namnen, och inga nummer.
Julio Marinier var ju godkänd och verkade i många förbund, även i Belgien.
Codex finns många, vilken Codex är det du har i din häst? Är han e Cottage Son, eller vem?
Håller en slant på att det är belgiska papper på din häst. För att få veta mer, så skriver, eller mailar du till det förbundet som står på reg papperen, så får du veta allt av dem.
Lycka till!
mvh

JO visa hästar har inget namn på grond av att stoet kan varit anerlund på ett sät:confused:
:idea: att om hästen inte har namn och kanske hästen har 124576 i numer så kan man je namn unge för ett namn som kanks e barar har 2 buxtäver men man ska inte
ta det för jivet:crazy:
men det är svårt för hästen att förstå namnet sen:bow: :bow:
varfer finns det bara numer?
varfer förstår inte hästen namnet när dom förstår namnet sen?
varfer har dom gjort så?
har det en mening:eek:
eller fejkar dom eller vad?

DET ÄR FRÅGAN MAN KAN FÅ PROBLEM MED!

MVH Amanda=pandis:idea: :idea: :idea: :angel:

hoppsann skrev:
Jag är lite osäker på ursprunget...
Har du kwpn papper, så har ju de som regel bokstavskombinationen STB eller liknande efter sina hästar.
Vrh och vrm är för mig hästar från Belgien.
Om du har fulla papper från kwpn, så står namnen, och inga nummer.
Julio Marinier var ju godkänd och verkade i många förbund, även i Belgien.
Codex finns många, vilken Codex är det du har i din häst? Är han e Cottage Son, eller vem?
Håller en slant på att det är belgiska papper på din häst. För att få veta mer, så skriver, eller mailar du till det förbundet som står på reg papperen, så får du veta allt av dem.
Lycka till!
mvh

Jo men det kan stämma för hon är född i Belgien, men står som import från Holland.
Det är Codex e. Cottage son;)

ameo skrev:
Det finns en del ston som inte har något namn, bara ett staoboksnummer... :smirk: Åtminstone vet jag att det är så i Tyskland.

Okej.. Men jag tycker isåfall det är konstigt att man döper en hingst till ett par siffror bara.. :confused:
Ston är väl lite skillnad.. Men om det är en godkänd(?) hingst så är det ju inte så 'fint' att bara heta 2214VRH.. :rofl:
Kan det vara så att dom helt enkelt slarvat/inte orkat med att skriva i hela namnen i passet och bara tagit stamboksnummrena då?

Då har du säkert belgiska papper, och på dem en adress i vilket förbund som han är registrerad i. Skriv dit!
Det finns många Nelly i Belgien, så det blir ju bara chansningar.
Att han är importerad via holland, har inte med saken att göra. Vips så har du kanske full stam på din häst!
Lycka till!
mvh

hoppsann skrev:
Då har du säkert belgiska papper, och på dem en adress i vilket förbund som han är registrerad i. Skriv dit!
Det finns många Nelly i Belgien, så det blir ju bara chansningar.
Att han är importerad via holland, har inte med saken att göra. Vips så har du kanske full stam på din häst!
Lycka till!
mvh

Okej! Det ska jag göra!
Tack så mkt för hjälpen ;) :bow:

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 984
Senast: Korven
·
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Jag undrar om det är någon kan sådant här? Klubben jag jobbar på köpte en häst för ca ett år sedan . Köpet förmedlades av en som...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: CCT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka