E

Elwis_86

Jag ska köpa 2 st kanin honor, den ena är grå och den andre är vilt brun.
Kan ni hjälpa mig med namn på dom? Något bra förslag?
:)

Min kompis hade nyligen hamsterbäbisar, de fyra honorna fick heta: Levi's, Ichi, Miss Sixty och Nike. :D Hanarna heter Diesel och Marwin. :love: :banana:

hmm, ja hade en grå ökenråtta en gång som hette Gisela.. va den gula hette minns ja inte... pappan o mamman till ökenråttorna hette Ninja o Lotus.. min gamla kanin hette Mimmi.. men ett bra tips är att kika igenom en blomsterbok! där kan du tro, där kan du hitta mååååånga fina namn! latinska namn o svenska översättningar.. ja kan ju leta fram några till dig om du e intresserad..

Acacia
Achillea (uttalas akillea)
Allium
Alstoemeria (uttalas alströmeria)
Anemone (fint)
Akleja
Astilbe
Stjärnflocka
Campanula
Celosia
Chelone
Majalis (typ liljekonvalj)
Crocosmia
Curcuma
Dahlia (fint)
Eustoma = prärieklocka
Fresia (fint)
Gentiana
Solbrud :)
Solros :)
Hyacint
Hortensia
Iris (fint)
Ixia
Mynta (blomman heter monarda = temynta)
Narciss = påsklilja
Nerine
Protea
Ranunkel
Rosa = ros
Rudbeckia
Scilla
Syringa (syren)
Kalla
Goliatfräken
Aralia
Galaxy
Hedera = murgröna
Tillandsia =spansk mossa
o de e bara snittblommorna... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: iliedtoday
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 047
Senast: dukie
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar