Namn till skogis katteri....

M

MissDaisy

Hej!!!
Jag skulle vilja ha just ER hjälp,,, jag skall börja föda upp Norsk Skogkatt och har en hemsida och ett katteri UTAN namn....jag har dålig fantasi :confused:
Besök min hemsida och kom med förslag på katterinamn :bow:
Snääääälla........det vore roligt att få era förslag, det står helt still just nu i min skalle!
Adressen är: http://medlem.spray.se/merlynlindahl/
Välkomna!!! Merlyn

Jag antar att "trollkatten" är upptaget. Lyckans ost som har det i så fall :-)
En snabb googling visade i alla fall att det inte verkar finnas något katteri med den namnet på webben. I alla fall ingen svensk.

Bara för att man har ett registrerat stamnamn så betyder ju inte det att det namnet dyker upp på en google-sökning.
Det kan ju tex vara någon som inte har använt namnet på 10 år...

Nä. Det var lite det jag menade. Eller hur man nu ska säga :-)
Jag bara gjorde kopplingen att skogskatter är givetvis trollkatter och hade det varit jag så skulle jag tycka att det var det optimala namnet. Men jag insåg ju givetvis att det antagligen är ett flertal som gjort samma koppling och någon hann väl antagligen först :-)
Sen sökte jag lite på nätet och hade jag nu hittat något skulle det ju ha varit _definitivt_ kört i alla fall. Så verkar det ju inte vara i det här fallet, så det finns ännu en minimal chans att det är ledigt ;-)

Åh, vad jag är dålig på att uttrycka vad jag menar. Jag ska klura lite mer på namn i alla fall. Sånt är kul. Nästa gång ska jag förhoppningsvis komma med något mer unikt i alla fall ;-)

Hej och Tack!!! Merlyndra's har inte ens dykt upp i skallen på mej :idea: Det var tufft!!! Har ni fler förslag???
Alla har ju rätt kluriga namn med speciella kopplingar och det får man ju definitivt av Merlyndra's,,,men spinn gärna vidare! En tanke jag hade var: FräckaFräz.....vad tror ni??? upptaget??? Mvh Merlyn

Tror inte det är upptaget. Men jag skulle inte välja nått med å, ä eller ö i om man någon gång säljer till utlandet. Blir tråkigt :smirk:

FrackaFraz????? Näääää du har rätt!!! Det har jag inte ens tänkt på :eek:
Tack för tipset! Min dotter tyckte det var "fuskit" att hela mitt namn syntes och inte hennes i Merlyndra's.
Egotrippade unge :D Klart att JAG ska synas :devil:
Nä, skämt å sido är det ett jättefint namn!

Liknande trådar

L
Övr. Katt Hej! Jag behöver beställa mer torrfoder till mina katter, har haft Olivers lamb & duck till dom förut, men hittar den inte på olivers...
Svar
5
· Visningar
1 436
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka