Namn till Karelsk björnhund ??? Akut !!!

Miss Noora

Trådstartare
Hej alla glada:

Vi får hem våran lilla valp om knappa 3 veckor men är väldigt oense om namn jag o sambon min :D

Han har totalt snöat in på att han ska heta Zacko... men jag känner lite nja inför de..... Tycker själv att Rocket är bra då han har en vit fläck i nacken som ser ut som en raket :p
Valpen är en karelsk björnhunds hane.... Snälla några förslag???

Sv: Namn till Karelsk björnhund ??? Akut !!!

Jag tycker ni ska hitta ett ovanligare namn om ni ska ha den som jakthund, de flesta heter samma sak (som ex Zacko ;)) och det är fullständigt värdelöst när man släpper fler hundar.

Det har hundägarna där jag jagar fattat så numera jagar vi med Selma, Greta, Agnes och Nellie bland annat:D

//E

Hej alla glada:

Vi får hem våran lilla valp om knappa 3 veckor men är väldigt oense om namn jag o sambon min :D

Han har totalt snöat in på att han ska heta Zacko... men jag känner lite nja inför de..... Tycker själv att Rocket är bra då han har en vit fläck i nacken som ser ut som en raket :p

en karelare skulle jag döpa till Garm eller Gorm:)
prillan

Bukefalos.:D

Smeknamnet är ju redan klart, han blir döpt efter en av världens mest kända stridshingstar. Man ska bara komma ihåg att det uttalas: Bukeefalos, inte Bukefalos som vi svenskar envisas med.

Sen kommer alla cyberhästnördar att nicka instämmade..

Jag är en trendbrytare med mina jakthundsvalpar :bump:

Senaste valpnamnen på jakthundar :angel:

*Cujo
*Sleepwalker
*Cold Fire
*Night Chill
*Icebound
*Winter Moon
*Rageing Rose
*Face of Fear
*Key to Midnight
*Intensity

Tror ni de kommer att sticka ut på prov och andra tävlingar :confused:

:D :D :D

Döp den till det namn som har namnsdag antingen dagen ni får hem hunden eller på dagen hunden är född. Nu i maj finns det fina pojknamnsdagar såsom Urban, Conny och Ronny. :D

Haha, ja eftersom alla andra heter typ XXXXXXs Irma eller XXXXXXXs Ronja, så defintivt :D

Du vet väl att ju krångligare namn hunden har desto sämre jakthund är den;)

//E

Skriver bara upp dom som jag kommer på, på rak arm :)

Sudden
Bosco
Santos
Atlas
Hero
Dallas
Texas
Xolo
Zero
Marock
Micro

Kände en jättefin karelare som hette Zorro. Ett bra namn till en häftig hund.

Tack för alla bra tips, nu vill de bara till att övertyga sambon om att de finns fler namn i världen än Zacko :bump:

Tittade i älghunds klubbens listor över utställda hundar och de var en hel del Zicko o Zacko
Vore kul med nåt mer unikt :crazy: än att vara en i mängden!

Känner på rak arm att Kero var bra :love:

Fortsätt gärna med fler tips på namn ni kan komma på :bow:

Hej alla glada:

Dot
Fläck

Vilket datum kommer han hem till er?
Vilket datum föddes han ?

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem... 2
Svar
26
· Visningar
17 543
Övr. Hund Hej alla glada: Vi får hem våran lilla valp om knappa 3 veckor men är väldigt oense om namn jag o sambon min :D Han har totalt...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Miss Noora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka