Namn på ranch - hjälp!

Segelflygarinnan

Trådstartare
Vi har precis fått hyra en gård och flyttar 1 juni! :D
Jag behöver hjälp med ett ranchnamn - sambon säger med det bestämdaste att "Det kommer inte bli nån ranch!!", men vi får väl se hur det blir med den saken...
Har ni några förslag? Jag är fullkomligt förälskad i Johnny Depp, och med tanke på alla svalor och sparvar som finns, så vill jag ha med Sparrow i namnet. Men bara "Sparrow Ranch" låter väl lite för enkelt? :p
Annars heter gården Bustorp, ligger uppe på en kulle med ekhage och rätt mycket björk. Går en liten bäck förbi också, oftast blåsigt. Om det kan va till nån hjälp... :D

förslag?!

Sv: Namn på ranch - hjälp!

Sparrowhill ranch
Sparrowcreek ranch
Drunken Sparrow Ranch:rofl:
Lazy Sparrow Ranch
Oaksparrow /Sparrow oak Ranch
Sparrowback ranch
too much sparrow ranch
I can't stop sparrow ranch
I need help sparrow ranch
logging out now sparrow ranch:p

Jag hade nog tagit gårdsnamnet rakt av.

Jag har nu bott på en mindre gård sen Juli som inte verkar ha nåt namn. Byn är inte stor och kanske man skulle kunna använda sig av bynamnet men det känns förmätet att lägga beslag på det. Ska forska lite om det finns någon benämning på fastigheten annars tar jag väl vårt namn...ha ha ha typ Lärkfarmen :D

Bustorp Ranch är väl jättebra?

Jultorp Ranch finns ju redan, och det funkar ju bra för dem.

Krångla inte till det i onödan, är mitt tips.

Sparrowcreek eller Lazy Sparrow gillade jag!

Anledningen till att jag inte vill döpa det till gårdsnamnet är för att vi fortfarande kommer leta efter en gård att köpa. Så vi kommer hyra den här gården tills vi hittar drömstället; vi har letat i två år, så det kan dröja allt från en månad till typ 10 år... Hur som; när vi väl flyttar vill jag inte byta namn, utan ta med det. Och då passar det ju inte att ta med Bustorp.

Detta kommer från en som har provat det mesta mer och mindre töntiga i namnv'g på verksamheter/gårdar....

Min personliga åsikt är att namnet ska vara gårdsnamnet, ev med en "spin" eller annan stavning, alternativt ett familjenamn omgjort till gårdsnamn eller liknande. Sådana namn som du tänker på låter ofta urfånigt (om du ursäktar)

Om du ska driva någon form av verksamhet kan du ju döpa den till något som du använder på en skylt eller liknande. Jag har ett namn på mitt företag och det står på skylten (typ "bla bla quarter horses"), men gården i sig heter det den gör.

Så jag säger som Samba, krångla inte till det i onödan. Om ni inte ska bo kvar där forever så gör något av era namn eller företag istället. Och gärna utan att flyta iväg för mycket :)

Jag hade nog tagit gårdsnamnet rakt av.

Jag har nu bott på en mindre gård sen Juli som inte verkar ha nåt namn. Byn är inte stor och kanske man skulle kunna använda sig av bynamnet men det känns förmätet att lägga beslag på det. Ska forska lite om det finns någon benämning på fastigheten annars tar jag väl vårt namn...ha ha ha typ Lärkfarmen :D

Du har ju ett supercoolt namn, Skylark (=lärka) Farm :D

Min personliga åsikt är att namnet ska vara gårdsnamnet, ev med en "spin" eller annan stavning, alternativt ett familjenamn omgjort till gårdsnamn eller liknande. Sådana namn som du tänker på låter ofta urfånigt (om du ursäktar)

Så jag säger som Samba, krångla inte till det i onödan. Om ni inte ska bo kvar där forever så gör något av era namn eller företag istället. Och gärna utan att flyta iväg för mycket :)

Nu tycker jag du låter lite tråkig... :p Finns ju High Rock Ranch, Oak Hill Ranch, Lazy hill, Silent Ranch osv, jag vet inte om jag tycker nåt låter speciellt urfånigt.

Jag heter Carlsson i efternamn, och det är ju inte speciellt hett... "Carlsson Ranch"... Nej tack! :D Dessutom räknar jag inte med att jag kommer heta Carlsson allt för många år till... ;)

J du får tycka att jag är tråkig ;) Jag säger bara som jag tycker.

Sparrowcreek och Lazy Sparrow etc, det låter jättekonstigt för mig. Men nu är det ju inte jag som ska bo där och gillar du ett sådant namn ska du självklart välja det!

Jag hade själv ett "stall Luckykick" en gång i tiden så jag sätter mig inte på några höga hästar här :grin: Då tyckte jag att det lät jättebra :angel:

Hola,
Mitt förra ställe hade redan ett namn när jag flyttade in. Jag visste det inte men upptäckte alla runtomkring kallade det Stall Tre Ess. Visade sig att någon lååångt innan jag bodde där hade börjat kalla det så eftersom de hade tre hästar som de tyckte var deras finaste Äss.

Eftersom stallet hade ett namn i folkmun fick det behålla sitt namn. Även den nya ägaren av stället har låtit det behålla sitt namn.

Med detta kanske du kan fundera på om det redan finns ett namn. Mest bara för att göra det enkelt. Det är bra om folk vet vilket ställe det är. I synnerhet om du skall hyra ut platser för då slipper du onödiga påringningar.

Skapar du en firma så är det klokt att inte välja Gårdsnamnet utan bestämma dig för ett namn du kan ta med dig vart du än flyttar.

Det ställe vi har nu har ett riktigt ubersvenskt namn vilket passar skitdåligt att använda i sammanhanget Ranch så vi har valt att bara skriva gårdsnamnet följt av Gård rätt och slätt på skylten. Detta gör att det är lättare att hitta hit för vänner, barnens skolkamrater, leverantörer osv.

Skulle man tvista till det kan man ju bara göra en rak översättning till engelska.
Då skulle jag bo på ForeverLand Ranch...:love:

Du skulle bo på Trouble Croft Ranch...:crazy:

mvh Eva

Japp. Och du kan ju tänka dig... LuckyDick, LuckyLick osv.... :cool:

Hur kommer man på nåt så dumt liksom??? :rofl:

Med detta kanske du kan fundera på om det redan finns ett namn. Mest bara för att göra det enkelt. Det är bra om folk vet vilket ställe det är. I synnerhet om du skall hyra ut platser för då slipper du onödiga påringningar.

Skapar du en firma så är det klokt att inte välja Gårdsnamnet utan bestämma dig för ett namn du kan ta med dig vart du än flyttar.

Då skulle jag bo på ForeverLand Ranch...:love:

Du skulle bo på Trouble Croft Ranch...:crazy:

mvh Eva

Det här ligger precis bredvid arbetsplatsen (flygflottilj) och ägs av Försvarsmaktens hyresvärd. Bara två boxplatser. Så folk har ingen större koll på stället. Jag vill mest ha ett namn jag kan sätta på en skylt vid gården, döpa en blogg/hemsida till osv.. Fjolligt, jag vet... :angel:

Pja duger det så kan du ju använda det medans du bor där... Så kan du lista ut nått mer permanent till nästa ställe.

Trouble Croft Ranch​

pja, varför inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Det här kommer bli rätt långt tror jag, och jag skulle vara tacksam för lite råd eller pepping. Eller nånting, vet inte egentligen...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Amandla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka