Namn på engelska

A

aspartam

Vad heter Betfor, betpellets och lusern på engelska? Har för mig att jag hört både lucerne och alfa för lusern... Kikat runt lite på Danisco Sugers hemsida men inte hittat något vettigt.

Tacksam för svar! :bow:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
vet i alla fall att betfor heter beet-pulp men de andra vet jag inte säkert så de e lika bra att jag inte säger för mycke ;)
 
Hej!
betfor = Dried beet with molasses
Vet inte om det stämmer, men jag hämtade hem en engelsk häst-ordlista när jag skaffade engelsktalande medryttare. Men hon har iofs alltid förstått ordet "betfor".
De andra orden har jag ingen aning om!
 
När jag jobbade på Irland sa vi beet pulp eller sugar beet om betfor och den lucern vi hade hette typ alfalfa så vi sa helt enkelt alfa.
 
Dried, molassed sugar beet-pulp (så fattar folk nog vad du pratar om...=)) och lucerne eller alfalfa beroende på om du är i USA (alfalfa) eller Storbrittanninen...
 
Tack så mycket allihopa! :bow: Nu kan jag förklara för mina bekanta i USA vad jag ger min fånghäst. :D

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Betfor är ett varunamn på en produkt bestående av betmassa med molass (vilket redan är utmärkt översatt!)

Lucern heter lucern eller alfalfa, man kan säga "pelleted lucerne".
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 438
Senast: mumin
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 650
Senast: Niela
·
A
Foder & Strö Söker ett foder med nedanstående egenskaper. Mitt förslag är lusernpellets, men jag är öppen för andras idéer. :bow: 1. Skall vara...
2
Svar
21
· Visningar
1 537
Senast: aspartam
·
A
Hästvård Mitt sto håller för tillfället på att återhämta sig efter sitt tredje anfall av fång. Jag har börjat fundera på hur brukbarheten ändras...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: armada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp