P

pippi27

Har just fått in en fågelunge i huset! Nej, jag tog inte in den, den kom in från altanen och ramlade ner bakom ett element. Stacars liten. Det är en stare. Boet är just utanför våran altan och ungarna provflyger nu. La ut liten i gräset nedanför boet. Sitter nu och kikar ner för att se om mamma hittar. Bara inte katten kommer först :crazy:

jodå, hela familjen sitter fortfarande i björken utanför.
En av ungarna är vääääldigt feg för att ge sig iväg, mamma lockar hejdlöst utan resultat. Undras om det är den lilla som flög vilse som inte vågar ge sig av igen.
Tidigare hade jag en kull talgoxar här då katten tog ena föräldern och den andra försvann. Dom var istort färdiga, nästan flygfärdiga, så den sista biten gick fort. Dom håller sig fortfrande nära tomten och äter från fågelbordet.
Förra året var det en kull svalor och en talgoxe jag fick ta hand om, ja ett rådjur oxå.
Sommaren har ju bara börjat så jag antar att det kommer fler småttingar som behöver hjälp snart.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Daimstruten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

• Betäckningar 2023 och föl 2024