Nålad sadeltråd??

sissu

Trådstartare
Eftersom det är så mycket frågor gällande olika sadelmärken, passform m.m. så har jag på förslag om att ordna en nålad sadeltråd..Vad säger moderator?

En tråd där man visar bilder på sin sadel från olika vinklar, och skriver ner den information man vet ex. anläggningslängd, brett, smalt säte, vilka bomvidder som finns, bossarnas stoppning, om den är flexibel eller inte, vilken sort rygg den kan tänkas passa till m.m.m.m. allt som kan va av intresse men ändå i lite faktaform.

Alla sadelsorter och märken från bom - bomlöst- galopp-westernsadel m.fl.

Jag vet att jag skulle uppskatta en sådan tråd enormt.

Sv: Nålad sadeltråd??

och vem ska göra den tråden, den självlärde tonåringen som kan och vet allt och värgar lyssna på vad någon annan säger, om denne inte gör tråden kommer den ändå bara bestå av 200 inlägg där tonåringen klagar på fel i och så här är det egentligen.

Tanken är god, men tyvärr finns det en anledning att jag inte vill diskutera sadlar här längre och jag tror inte att en nålad tråd hjälper tyvärr.

Choklad skrev:
och vem ska göra den tråden, den självlärde tonåringen som kan och vet allt och värgar lyssna på vad någon annan säger, om denne inte gör tråden kommer den ändå bara bestå av 200 inlägg där tonåringen klagar på fel i och så här är det egentligen.

Tanken är god, men tyvärr finns det en anledning att jag inte vill diskutera sadlar här längre och jag tror inte att en nålad tråd hjälper tyvärr.

En tumstock och ett vinkeljärn/linjan klarar ju faktiskt de flesta av att hantera. Likaså att ta bilder på ens egna sadel och lägga ut likväl som folk lägger ut bilder på sina hästar som sedan länkas från olika fotosidor. Och folk vet ju hur deras egna hästar ser ut som har sadeln. Svårare en så behöver det ju faktiskt inte vara... Hur många sadelförsäljare online har bra bilder och info på de sadlar de säljer`? Inte många!
Det är inte tänkt som en diskussionstråd utan en fakta -och bildtråd..

sissu skrev:
En tumstock och ett vinkeljärn/linjan klarar ju faktiskt de flesta av att hantera. Likaså att ta bilder på ens egna sadel och lägga ut likväl som folk lägger ut bilder på sina hästar som sedan länkas från olika fotosidor. Och folk vet ju hur deras egna hästar ser ut som har sadeln. Svårare en så behöver det ju faktiskt inte vara... Hur många sadelförsäljare online har bra bilder och info på de sadlar de säljer`? Inte många!
Det är inte tänkt som en diskussionstråd utan en fakta -och bildtråd..

och att folk lägger ut bilder på hästar och sadlar skulle inte bli en diskusionstråd tror du, tillåte mig betvila det starkt.

Det lär ju märkas!! Vad gör det om det blir så, då har man ju försökt i allafall och gett tråden en chans. Jag är inte av den personligheten att jag dömer ut ngn/ngt på förhand. Det kan bli så fel och tråkigt då.

Choklad skrev:

Tonåringen!!!:rofl: :rofl: :angel: Klockrent!!:D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
652 339
Senast: caballus
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama