Det ska tydligen göras en svensk version av det brittiska (?) datingprogrammet Naked Attraction. Producenten och de som ansvarar för programmet säger att det syftar till att avdramatisera den nakna kroppen och visar på att alla kroppar är olika. Men gör det verkligen det när poängen ändå är att huvudpersonen i programmet ska välja en datingpartner utifrån kandidatens kropp?
(För er som inte har sett programmet, det är alltså en programledare och en huvudperson som ska välja ut en partner att gå på date med. Kandidaterna står dolda i olikfärgade bås med jalusier. Man drar upp jalusierna bit för bit och blottar kandidaternas nakna kroppar. Huvudpersonen och programledaren går sedan runt och kommenterar kropparna och väljer även bort kandidater längs vägen. Till slut ska en datingpartner utses.)
Jag ska erkänna att jag aldrig har sett ett helt program, så jag vet inte om huvudpersonen får veta något om datingpartnerns personlighet, men isåfall får hen veta det i slutet av urvalprocessen.
Ja, vad säger ni? Är detta kanske ett vinnande koncept för att hitta en partner? Eller är det bara ett sätt att se till att få höga tittarsiffror? Jag har väldigt begränsad erfarenhet av dejting, men det jag har lärt mig är att någons kropp har väldigt liten betydelse för vem som fångar min attraktion. Det spelar ingen roll hur tilltalande hen är fysiskt om hen har en sunkig attityd eller beteende.