Några råd?

K

körsbäret

Jag har ett new forest sto på tolv år som är ganska "bortskämd". ibland får hon för sig att maten inte är god längre och slutar att äta tex, betforen,havren eller kraften. om man väntar några veckor/dagar och provar igen så tycker hon plötsligt att de är gott, jag vet att de inte kan vara att maten är dålig för ibland hinner man inte ens köpa ny innan hon äter de igen.

Vi har provat att ge henne de hon inte vill ha för att få henne att äta de i alla fall, men hon vägra, hon "petar ut" de hon inte vill ha och äter resten.
Vi kan inte göra så förmycket heller för hon har välgit lätt att tappa hull.

Innan vi köpte henne så var hon hos en foder värd som gav henne jätte lite mat och de lilla hon fick var gammalt!!
kan de ha något me de att göra? :confused:
 
Äter hon alltid upp höet/silaget då?

Vad händer om ni har en krubba med "äcklig" mat stående under natten? Har hon fortf. inte rört det då?
 
Läste precis om en annan häst som föredrar höet framför kraftfodret. Vilka roliga hästar ni har!

Min äter ALLT med god aptit, även jackor, fingrar, andra hästars grimmor mm. Kan vara jobbigt... Men allra godast är nog betforen, han gnäggar när man kommer med den.
 
hon vägrar att äta även om hon har kvar de i krubban under natten, hon äter upp allt hö på kvällen men inte på morgonen för då har hon så bråttom att komma ut i hagen. Men hon äter upp de när hon kommer in på kvällen.
De är kraftfodret som är problemet. :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 185
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 901
Senast: Oknytt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp