Några gamla bilder...

gadriel

Trådstartare
...fick bara lust att visa lite gamla bilder jag har liggandes i datorn (ingen av dem lever längre):

Min kompis marsvin, Trollet, har 5 års kalas(fr v. Miranda, Trulsa, Egon, Amy, Trollet, Sandy):

trollet.jpg

Bungy Jump - min hermelin fuchs, blå zobel:

bungy.jpg

bungy2.jpg

Nelly- hade henne bara ett år (blev 7 år!) mkt cool dam :)

nelly.gif

Miranda, som jag haft sen hon föddes :love: -en mkt speciell tjej:

Här är hon bara några timmar gammal, tillsammans med mammam Amy
amy4.jpg

mirandasv.jpg

Vilda Wilma, som numera bor hos Hrima som adopterade henen när jag flyttade :):

wilma.jpg

m7.jpg

Sv: Några gamla bilder...

vilka vackra bilder, och otroligt söta små gullungar :love: jag vill ha marsvin nu igen.. men mamma vägrar så jag får väl flytta först :cry:

BeastieBabe skrev:
vilka vackra bilder, och otroligt söta små gullungar :love: jag vill ha marsvin nu igen.. men mamma vägrar så jag får väl flytta först :cry:

Ja marsvin är verkligen underbara :love: Amy och Miranda är nog de som jag komemr minnas alltid, hade dem från de var små till dom dog när de var runt 5 år.

Varför vägrar hon?

brorsan är halvallergisk mot spån och hö.. som man för övrigt kan ha ute tycker jag.. och mamma släpper inte in några marsvin innanför tröskeln för då ska hon bara behålla dem :smirk: och vi har redan tre akvarium och en hund som ska skötas..

i somras tog vi hit polarens (moonlightgarden) marsvin och vem skulle gulla med dom hela tiden om inte mamma :smirk: .. hunden blev såklart lite sotis men var snäll mot marsvinen ändå..
jag ska alltid gulla med polarens marsvin, såfort ja kommer dit ska dom upp i famnen och gosas med.. :D nu dog hennes ena för snart 2 veckor sedan och hon har fått ett nytt nu, innan hade hon två strävhåriga (en Lunkarya och en rex/teddy, svårt att skilja) men nu är det Lunkaryan kvar och en Coronet som inte fått namn än tror ja :) mina marsvin fick namn inom 3 minuter från det att jag sett dom, kankse inte så fantasifulla namn då men när man är 7 och 11 år så är de lite trögt.. Knuffe och Molly fick dom heta :D

hehe, som min mamma då. Marsvinen har hon väl adlrig kelat så mkt med men hon skämmer bort dem med gott, och min ena katt vägrade familjen att lämna ifrån sig när jag skulel flytta så nu har hon blivit familjens katt istället, men det gör inget för hon älskar pappa och ska alltid kela med honom, och jag har ju min lilla ögonsten som är enmanskatt och vädligt speciell :love:

ja marsvin är ju inte det bästa för allergiker kanske. Men hallå, akvarifiskar, hund och marsvin hinenr man ju med att sköta :angel:
Marsvinen jag har haft har alltid gått i flock och inte haft ngt större behöv av att kelas med utan jag har mest sett till att de har mat, stimulans och sen bara tyckt det varit mysigt att ligga å titta på dem när de stökar runt.Förutsatt att man inte har en liten gallerbur utan en större yta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka