Något nytt under solen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte ridit hyresvärdens gula ponny på ett tag men idag blev det en liten tur. Hon tyckte det var kul att komma ut och det verkade som om hon redan i hagen noterade att jag kom ridklädd så hon kom gående till grinden kvickare än vanligt. Annars kommer hon fram i ett lugnare tempo när jag stannar vid hagen för att prata och klappa lite.

När jag kom tillbaka från turen träffade jag hyresvärden så vi stod och snackade en stund. Hon berättade att hon hade planer på att åka och titta på en häst då hon tänkt börja ge ridlektioner. I dagsläget är det ju bara P som kan fungera som lektionshäst och hon ville gärna ha en till. Hästen i fråga är 17 år och har gått upp till Msv C. Sen frågade hon om jag ville rida den ifall hon nu skulle ta den hästen. :D Mitt svar? Ja, absolut :D .

Nåväl, ingen vet ännu något om hur det blir. Det återstår att se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
497
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama