Någons åsikt!

1

1126

Hallå!
Säg bara spontant vad ni tycker om 0.5 kg edel avel+ 0.5 kg havre till en 5-årig nordsvensk, ca 145 cm, fri tillgång till hösilage!
Rids medelhårt ca 5 dagar/vecka.

Sv: Någons åsikt!

Ja du...för att någon ska kunna svara på det så behöver vi veta vad ditt hösilage innehåller. Vad har du för analys på det?

Det låter spontant som mycket kraftfoder, men å andra sidan vet jag ju inget om höet eller hur mycket den äter av det, om hästen verkligen tränar medelhårt ur utfodringssynpunkt (tränas för tävling på minst medelsvår nivå i t.ex dressyr eller hoppning) osv...

En höanalys och mer exakt hur hästen tränas, vilket hull den är i, vad den väger och hur mycket hö den äter underlättar för att kunna svara på frågan.:idea:

Jag tycker inte att det låter som mycke kraft foder till en nordsvensk 5 åring. Dock beror det ju mkt på hur hästen ser ut och är......
Är han i lagom hull och lagom pigg så kan det vara en bra foderstat dock omöjligt att säga utan att varken se hästen eller värdena på fodret:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
633
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 006
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar