Någon tuggar på yllekläder

Tror inte den går in i frysfacket, tyvärr, men jag ska kolla hur mycket som går att slänga. Tack för tips!
 
Tvätta den. Mal går i första hand på det som inte är helt rent.
Låt den ligga ute i stark sol ett par dagar, vänd så alla sidor exponeras. Tror det är äggen(?) som har dålig tålighet för UV-ljus. (Sådan sommarvädring gjorde man årligen av sina ylletextilier förr.)
 
@fio Har du malfällor uppe? Om nej, är mitt råd att köpa sådana och hänga upp. Jag använder Mottlock (har fällor uppe året runt, i alla rum utom badrummet. Ihop med andra förebyggande åtgärder. Vi har mal - både päls- och klädesmal - i lägenhetshuset som vi bor i, men har inte haft ett angrepp/en härd i vår lägenhet under de tre åren vi bott här. Vi märker främst av dem under den varma årstiden.).
 
@fio Har du malfällor uppe? Om nej, är mitt råd att köpa sådana och hänga upp. Jag använder Mottlock (har fällor uppe året runt, i alla rum utom badrummet. Ihop med andra förebyggande åtgärder. Vi har mal - både päls- och klädesmal - i lägenhetshuset som vi bor i, men har inte haft ett angrepp/en härd i vår lägenhet under de tre åren vi bott här. Vi märker främst av dem under den varma årstiden.).

Mina fällor hjälper nog inte @fejko 😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp