Någon som vet???

pippilotta

Trådstartare
Min syster har fått en Rottweiler tik av en person vars f.d sambo står som ägare till, den hon fick hunden av är ägare till hunden och kunde inte ha den kvar.
Hunden är inte registrerad men ID märkt i örat och finns på skk´s hundägarregister.
Hur verkar det ? Hon påstår att hon kan skriva över hunden på sig om ägaren skriver under ägaranmälan , men måste inte den som står som ägare på pappret göra det?
Och om den finns i Skk´s hundägarregister är den inte då automatiskt reggad i Jordbruksverkets register, hunden är född 2004.

Sv: Någon som vet???

Den hos Skk registrerade ägaren (om det finns någon) Måste skriva under ägarbytesanmälan.
Till jorbruksverket skickas en annan blankett. Är hunden inte redan reggad där, så ringer man dit och ber dem skicka en blankett.
De hundar som ägaranmäls till skk blir Inte automatiskt reggade i jordbruksverkets register. Det är SJV`s register som är det "officiella" hundägarregistret.

Sv: Någon som vet???

Jo det finns en registrerad ägare hos SKK, jag har kollat , men det var inte hon som gav bort hunden utan hennes sambo eftersom det tydligen var hans hund fast hon stog som ägare, gud vad krångligt :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 282
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Startar en ny tråd för detta ämne. Mitt syfte var inte att dumförklara någon genom att använda ordet erkänd istället för godkänd, det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 793
Senast: Raderad medlem 94602
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat