Någon som vet?

N

Nattis_83

Senskide inflamation är detta alvarligt. :confused:
Någon som har erfarenheter av detta?
Kan hästen rätt som det är få besvär av det även om den inte haft det innan? :confused:

Min häst fick en spark som resulterade i en blödning på senskideväggen. Det är tydligen viktigt att behandla så svullnaden går ner snabbt. Och att det får läka ut ordentligt för blir det ärr på senskidan löper inte senan helt fritt och då kan detta orsaka problem som kanske inte går att lösa!

Det var en häst jag skulle åka och kolla på och precis när jag typ hade bestämt mig för att kolla på den säger hon att den hade haft de.
Men hon sa att vetrinären hade sagt att om hästen inte hade blivit halt eller man merkt något på den så skulle man inte göra det sen heller. Men jag är lite tveksam till de eftersom senorna är ganska känsliga och man kan få ett helvete med de sen. Hästen var dessutom bara fyra år.
Jag hade tänkt att jag skulle ringa vetrinär och höra själv men jag tänkte att jag skulle kolla först om det var någon annan som visste något om de först.
Hon ville ha 30.000 för hästen plus att hästen inte kunde någonting alls.
Är inte det lite dyrt? :confused:
speciellt om hästen inte dirrekt har någon stam heller?
Det var då ett fullblod som inte gott så bra på banan.
Jag ska inte ha honom i alla fall.

Tack alla för era svar i alla fall. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: annikarun
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
686
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka