någon som vet...

I

IsaIrina

... vad getterna har sina "skinnpåsar" till...? (som sitter på halsen...) elr, finns dom bara där? :confused:

Det är för att man ska ha nåt att dra i för att få bort dom från soptunnan :D

Jag har ju två dvärggetter, de är bröder och lika gamla. Den ena har rejält bockskägg men inga "påsar" den andra har inget skägg men däremot "påsar". Mysko... :smirk:

Undrar också vad påsarna har för nytta.

Kläpparna (dvs skinnpåsarna) är bara en ren utseendegrej! Precis som att vissa getter är kulliga av naturen, dvs utan horn. Vissa getter har skägg (även honorna), andra har kläppar. Själv tycker jag det är jättegulligt med kläppar! En av årets (bock)killingar har kläppar och honom har jag sparat för vidare avel. Han är så söööööt! :love:

Och det har inget med doftkörtlar att göra. Getter har sina doftkörtlar uppe bredvid hornbaserna. Inget som syns, men när getterna luktar på varandras huvuden så är det doftkörtlarna de kontrollerar.

okej. ja undrade ju lite för bara en av våra honor har det. men inte den andra, lite lustigt. hehe.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
541
· Visningar
12 830
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama