Någon som vet vad detta kan vara?

Diabetikern

Trådstartare
Igår skulle vi träffat veterinär men pga av omständigheter fick det flyttas fram. Hoppas de kan träffa oss imorgon.

Min hund har en knöl på höger ben. Den började som ett litet insektsbett men nu det sista har den växt. Hunden har inte ont utav den alls. Kan klämma och trycka hur mycket som helst utan reaktion.

Men den är stenhård och som sagt växer.

Vet att det finns kunnigt folk här som kanske vet vad det är för något.

Veterinär kommer vi att åka till oavsett men man är ju ändå fundersam på vad det kan vara.

Bild

Bifogade filer

• received_287116746498611.webp
    received_287116746498611.webp
    149 KB · Visningar: 53
Vi hade något liknande på vår hund. Nu var det längesen men han fick operera bort den iallafall. Den växte också men verkade inte orsaka besvär så sett, men den behövde bort. Från början var det som ett skrapsår eller minumyggbett.

En tumör av något slag. Försök att inte klämma och greja med den tills du fått den provtagen.
Finns både godartade och elakartade hudtumörer, rekommendationen är att alltid få den undersökt av veterinär med cellprov, för fullständig diagnos krävs biopsi/att den opereras bort i sin helhet och analyseras.
Tack 😊

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 823
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 590
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 869
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka