någon som vet vad det kan vara?

sommarminne

Trådstartare
jag har precis köpt en häst som impoterades till sverige i januari och hittade två tester i hans pass som jag inte förstår. det står under "Laboratory tests and results" och såhär står de:

Date: 07.03.2006
Name of the infectious diseases: JMAM
Type of test: SER.
Result of test: mepcfic???????

Date: 20.03.2007
Name of the infectious diseases: JMAM
Type of test: SER.
Result of test: mepcfic???????

Det jag funderar på är då vad detta innebär och stavningen på testresultatet går tyvärr inte att uttyda mer än vissa bokstäver?!
hästen har gått igenom tre veterinärbesikningar här i sverige så det ska ju ganska säkerligen inte vara något större fel på honom men jag vill ju givetvis veta vad det är ändå:)
det sista testet är precis efter att han har kastrerats

Sv: någon som vet vad det kan vara?

Jag har ingen aning om vad det kan betyda :s xD .
Det är ju iaf tur att han är frisk nu.
Det enda som jag hittade på google var något om vaccinationer.. Jag fattar lika lite som du, och jag hoppas du får svar från någon som vet vad det betyder ;)

Vilket land importerades hästen ifrån?
Jag kan tänka mig ett test för WNV (West Nile Virus) eftersom det nu är vanligare och man kanske vill testa för det beroende på var man bor.
Är JMAM korrekt eller kan det vara andra bokstäver som gäller?
EVA (Equine Viral Arteritis) är ett ganska vanligt test man också gör.

han är impoterad ifrån lettland och jag tror att JMAM ska stäma om de inte är IMAM. så himla svårt att förstå suck. men de ska väl inte va något speciellt för då borde dom ju märkt de nu tycker man

Om man kollar på denna sida http://www.library.uiuc.edu/vex/vetabbrev.htm
och utgår från att det står IMAM, så kan iaf IM betyda intramuscular.

Men detta är bara en ren chansning från min sida.:o dessutom är ju förkortningarna på denna sida "på engelska" och du sa ju att hästen är från Lettland så det kanske inte är engelska förkortningar. :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·
Hästvård Urklippt ur equine disease quarterly 2006- aprilnummret Possible Role of Adipose Tissue in the Development of Laminitis Laminitis is...
Svar
5
· Visningar
1 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka