Någon som vet något om ponny trav?

E

Ewe J

Funderar på att börja och skulle järna vilja lära mig lite om hur man träna, utrustnig m m... Skulle va välldigt gulligt av er :)

Sv: Någon som vet något om ponny trav?

Hej Ewe!
Det bästa du kan göra är att kontakta närmste ponnytravklubb. I ditt fall finns du typ mitt emellan Kalmar och Östanåkra, där det senare är en ponnybana som drivs av Alvesta Ponnytravklubb.
Så här på vårkanten brukar det arrangerar kurser som mynnar ut i kusklicens. (utrustning brukar gå att låna, tills man fått tag i eget)Så skynda dig! :D
Du kan hitta både klubbarna och mer info om ponnytrav på Svenska ponnytravförbundets hemsida www.sptf.nu
Välkommen till sporten!
(själv tillhör jag Kalmar ;))

www.apsklubb.com kan ju jag rekomendera då :D (östanåkra) annars är www.ponnytravet.com också rätt bra, brukar finnas lite information och sånt där. Uppdateras inte så mycket nu under vintern bara.

Annars så håller jag med ameo...och kalmar är ju också en trevlig bana :D

Ewe J skrev:
Funderar på att börja och skulle järna vilja lära mig lite om hur man träna, utrustnig m m... Skulle va välldigt gulligt av er :)

Kör och har kört länge! :) Mejla mej om vad du än vill veta så kan ja försöka besvara alla dina frågor! :) linnea_felicia@hotmail.com

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka