någon som vet något om Piazon som vann fälttävlan-SM?

CallMeAce

Trådstartare
undrar om någon vet eller har träffat honom?
han är en kraftig welsh o vann SM för några år sedan i fälttävlan, ponny.
Han är Isabell-färgad o efter Coed Coech Targed (vet inte om det just stavas så) o undan Pia.
tror att han såldes för ett tag sen.
Jag red honom en del när jag var några år yngre o det är min faster som fött upp honom.

Undrar lite hur han har det nu o så..om någon vet :)

det var en artikel i ridsport om honom och hans ryttare för några år sedan, strax efter sm-vinsten tror jag.
såg honom på welsh-sm i somras - trea i LB-championatet - nu går han för mjölby ridklubb, ta kontakt med dem om du vill ha tag i ägarna.

jag såg han i somras.
tror han bara går hoppning me nuvarande ryttare å va jag vet har de väl gått sådär!

ja såg den artikeln nån stans...ångrar att ja inte köpte tidningen själv..
han är otroligt fin...hörde att han hade blivit såld för ganska mycket pengar så ja tänkte att han kanske är ute i tävlingssvängen..
kollade hemsidan..får fråga mig vidare där...tack :)

kändes konstigt att se honom på fotot...har itne träffat honom på väldigt många år..

Jag har sett honom en hel del när han höll till i Gästrikland (efter SM-guldet). Jättefin ponny, ganska svår. Vad jag har hört hade han nåt fel som gjorde att priset inte blev så högt. Om jag nu minns rätt... Mina föräldrar firade nyår med hon som köpte Piazon av Anna som tog SM-guld, det är min källa.

ja hörde att han såldes för mycket pengar...men ja kan ha hört fel..
o han var inte världens lättaste häst att rida...speciellt inte när han var hingst... :crazy:

Har kommit på att det nog inte var den hästen som hon fick tag på "billigt", så du har nog rätt. Minns att han var fin i dressyren, men att tungan ofta stack fram. Och det tog lång tid innan dåvarande ryttaren fick honom att börja samarbeta på hopptävling

Sv: någon som vet något om Piazon som vann fälttävlan-SM?

Hej.
Det är jag som äger Piazon nu..:D
Han tävlar nu och har placeringar upp till L:B dressyr och hoppning. han är jätte ducktig.:)

Ni kan läsa mer om oss på våran hemsida: http://www.freewebs.com/andreagustafsson/

MVH// Andrea och Piazon Piazon 4-ever:love:

Sv: någon som vet något om Piazon som vann fälttävlan-SM?

Hej!

Många år sent här, men ändå. Det var jag som köpte honom av Anna direkt efter SM-guldet, Jazzen var då åtta år gammal. Jag tävlade själv mest dressyr, även med honom. Vi hade vinster upp i LA dressyr, och startade LA hoppning. Att det skulle vara något fel på honom stämmer inte alls. Sen vet jag inte vad andra menar med "mycket pengar". Han såldes när jag växte ur honom, till Viktoria Admyre i Mjölby. Han såldes sedan vidare till Andrea, som också svarat här, som tävlade mest hoppning och fälttävlan om jag minns rätt. Vad de som haft honom efter heter minns jag inte, men han är nu 18 år gammal och bor i samma stall som jag hade honom i, och tävlar på klubbnivå, som läromästare.

Jazzen är utan tvekan den bästa och snällaste ponny jag haft, han var, precis som flera säger, ganska svår att rida, och stack ut tungan i dressyren. Men han var fullkomligt orädd och genomsäker i trafik. Jag var tolv när jag fick honom, och jag var ute på alla möjliga upptåg med honom. Jag var ganska feg i hoppning, men på träning hoppade vi upp till 1,20 utan problem. Jag fick världens bästa fostran med honom, jag gick sen vidare upp på storhäst och tävlade upp till St George. Han lärde även min hästrädda pappa att inte vara rädd.

Han hade lite roliga saker för sig också, han kan till exempel inte gnägga ordentligt, han låter som en liten flicka... Sen drog han även upp dragkedjor med tänderna, vilket han var känd för i hela Gästrikland ett tag.

Om du vill ha bilder på honom så har jag ganska många från vår tid, och jag kan ta nya på honom nu.

Mvh Malin Lamell

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 477
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag känner att bara måste få skriva av mig lite ang. en fruktansvärd grej! Jag ska försöka göra det så kortfattat jag kan. Jag hade...
Svar
15
· Visningar
3 258
Senast: Nea86
·
S
Hoppning jaa, Jag kanhelt enkel säga såhär. Min ponny kan få crazy damp eller vad man nu ska kalla de... Men jag tar de från början... Typ...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: soft_sensation
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka