Sv: någon som vet något om Piazon som vann fälttävlan-SM?
Hej!
Många år sent här, men ändå. Det var jag som köpte honom av Anna direkt efter SM-guldet, Jazzen var då åtta år gammal. Jag tävlade själv mest dressyr, även med honom. Vi hade vinster upp i LA dressyr, och startade LA hoppning. Att det skulle vara något fel på honom stämmer inte alls. Sen vet jag inte vad andra menar med "mycket pengar". Han såldes när jag växte ur honom, till Viktoria Admyre i Mjölby. Han såldes sedan vidare till Andrea, som också svarat här, som tävlade mest hoppning och fälttävlan om jag minns rätt. Vad de som haft honom efter heter minns jag inte, men han är nu 18 år gammal och bor i samma stall som jag hade honom i, och tävlar på klubbnivå, som läromästare.
Jazzen är utan tvekan den bästa och snällaste ponny jag haft, han var, precis som flera säger, ganska svår att rida, och stack ut tungan i dressyren. Men han var fullkomligt orädd och genomsäker i trafik. Jag var tolv när jag fick honom, och jag var ute på alla möjliga upptåg med honom. Jag var ganska feg i hoppning, men på träning hoppade vi upp till 1,20 utan problem. Jag fick världens bästa fostran med honom, jag gick sen vidare upp på storhäst och tävlade upp till St George. Han lärde även min hästrädda pappa att inte vara rädd.
Han hade lite roliga saker för sig också, han kan till exempel inte gnägga ordentligt, han låter som en liten flicka... Sen drog han även upp dragkedjor med tänderna, vilket han var känd för i hela Gästrikland ett tag.
Om du vill ha bilder på honom så har jag ganska många från vår tid, och jag kan ta nya på honom nu.
Mvh Malin Lamell