Någon som tittat på DVDn Long reining

D

diny

Såg att det fanns en med Piet Bakker och Ellen Ofstad och är sugen att beställa den. Är den bra?

Sv: Någon som tittat på DVDn Long reining

Jag har sett bitar av den, men har gått clinic för båda tränarna, och de rekommenderas varmt!

Piet är en otroligt engagerande man med en stor portion hästvett och massa humor. Ellen är sympatisk och pedagogisk med hästarna.

Jag ska köpa DVDn, när jag får råd..

Ellen har en liten glutt utlagd på sin hemsida:
Film

"All you need is a whip, a bit, the long reins and this little thing to put sweets in and that's it! Oh, I forgot one thing, the horse! Because if you do it without horses it looks quite funny you know!"
/Piet

Senast ändrad:

Om den är bra eller inte tror jag beror på vilka förkunskaper man har för själva utövandet innan man köpte filmen.

Jag tycker dock den är bra på så vis att den är väldigt beskrivande hur man kan lära hästen grunderna. Är en bra ABC video på träning på longtöm. Är man intresserad så tycker jag absolut man skall handla den.

En kompis har den & vi har sett den, jag tyckte den var väldigt intressant att titta på.
Om inget annat inspirerande

Liknande trådar

Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
734
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 338
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar