Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

What

Trådstartare
Misstänker att jag fått svamp i underlivet :(. Avslutade en antibiotikakur för 3-4 veckor sedan och har sen dess haft symptom som jag tkr verkar tyda på svamp.
Har aldrig haft svamp innan vad jag vet, och då rekommenderar de ju inte att man köper de receptfria medlen på apoteket. Utan att man ska få det konstaterat av en barnmorska eller liknande.

Bor hemma hos mina föräldrar nu under sommaren (skriven på annan ort). Ringde vårdcentralen för trodde först det var urinvägsinfektion (vilket de väl inte trodde). Men verkar vara väldigt svårt att få tider, spec när jag inte är skriven här längre.

Såg nu när jag sökte runt lite att RFSU hade ett självtest man kan göra, hur tillförlitliga är de ?
Har aldrig gjort nåt sånt hemtest, någon som har nån erfarenhet ? :)
 
Sv: Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

Vanligt att man får svamp efter penicillin. Gå till apoteket och fråga efter en salva att smörja med för svamp, det finns receptfritt och fungerar, lovar!
 
Sv: Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

Vanligt att man får svamp efter penicillin. Gå till apoteket och fråga efter en salva att smörja med för svamp, det finns receptfritt och fungerar, lovar!

Fast har man inte haft svamp tidigare och inte är säker på att det är svamp ska man inte labborera själv pga att det kan göra mer skada en nytta. Om jag inte minns helt fel så kan man till och med få svamp av att behandla när detta inte är nödvändigt. Svamp och obalans kan dessutom ge liknande symtom så tycker heltklart att TS ska vara säker innan hon behandlar.

Till TS vet inte hur självtesten är men har själv flyttat runt men skriven på ett ställe. Det är konstigt vad olika man blir behandlad från ort till ort de flesta bryr sig inte vart man är skriven och andra är jätte griniga men ringde du direkt till barnmorskan och bad om tid? Växeln brukar typ neka alla men om barnmorskan har egen telefontid så ring denne direkt min uppfattning är att dom brukar ha stor förståelse när man ringer som ung tjej om inte annat kan ju denne råda dig via telefon vad du ska göra :)
 
Sv: Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

Om du inte får någon tid tycker jag du ska prova vivag (eller liknande) är mjölksyra som hjälper både mot obalans och svamp.
Extremt mycket snällare mot kroppen än receptfria salvor mot svamp (skulle aldrig rekommendera det)

Ni har inte ungdomsmottagning hos dig?
 
Sv: Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

*svarar alla*

Tanken att gå till apoteket och bara köpa nåt receptfritt har ju såklart slagit mej. Men var hos UM och pratade med en barnmorska där hon trodde väl att det kunde vara svamp, men ville ju göra en undersökning för att vara säker isf. Men nu är UM stängt i 3 veckor och de hade ingen tid när jag var där :meh:

Har inte fått tag i nån barnmorska än, de har inte telefontid så länge. Och har lite svårt att ringa nu när jag sommarjobbar. Gissar även att det kan ta ett tag att få en tid där nu under sommaren. Var därför jag tänkt att det vore smidigt med ett självtest :)

Ska kolla upp vivag :)
 
Sv: Någon som testat RFSU självtest för svamp ?

salvor hjalper inte heller med att fa bort det, behandlar bara symptomen. Bast att prata med BM och fa utskrivet tabletter mot det. Sa vitt jag vet sa kan dem receptfria medlen i slutandan gora det varre (da det finns chans att dem forstor slemhinnorna).

Men som sagt, kan ju vara obalans ocksa och da ar det onodigt att trycka i sig svamp medlen anda ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har typ aldrig haft svamp i underlivet tidigare, i alla fall inte på det här sättet. Någon gång har jag haft milda symtom någon dag...
Svar
19
· Visningar
4 980
Senast: honung
·
Hundhälsa Hej! Jag börjar med att skriva att jag har förstått att återkommande urinvägsinfektioner är ett vanligt fel på tikvalpar. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 845
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp