Någon som ska tävla i Lycksele 26 -27 ? maj

a_c72

Trådstartare
Jag har fått frågan om jag inte ska PANIKANMÄLA mig dit.

JAG tycker inte att jag är redo för tävlingsbanan än.
Kan INTE något dressyrprogram. Har inte rätt vagn hemma än på 8 dagar.. Vet inte om jag hinner få den säkerhetsväst som jag beställt
osv..

I ärlighetens namn så är jag FEG. Behöver tid att förbereda mig mentalt. Pelle behöver få jobba på att gå upp i vikt först och främst.
Jag kommer att mest SKRITTTRÄNA honom en månad nu. Allt för att jag ska kunna lära mig köra med broms osv. Samtidigt som jag ser till att Pelle inte tappa för mycket flås och smidighet..

Svamligt inlägg JAPP. Tänk er då hur tankegångarna går i min hjärna..
Anna-Carin

Sv: Någon som ska tävla i Lycksele 26 -27 ? maj

Åk och tävla om du bara kan! Det är få anmälningar att det kanske inte blir någon tävling om dom inte får in fler... Vad jag hörde så hade dom 17 och ville ha 20 för att köra. Så alla som funderar, rädda tävlingsterminen i västerbotten!! Jag själv befinner mig för långt bort men hästen min ska starta med mamma på kuskbocken.

Du ska åka A-C!!! Fixar du lätt. Det är aldrig dumt att träna sig själv och hästen på en tävling. Perfekt att börja på små tävlingar. ÅK!!!!/Gunilla

Efter noggrann eftertanke och studerande av min guldklimp så har jag trots allt beslutat att INTE fara på denna tävling.

Han behöver få landa ordentligt efter våran körkurs 4-6 maj OCH lägga på sig helst 50 kg till.
Jag själv behöver dessutom MYCKET längre tid än 6 dagar för att köra in mig på nya vagnen.

Ska vi åka och tävla ska vi vara okey både jag och hästen. Inte lite halvdant på båda håll. Det gör ingen glad..

Anna-Carin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka