någon som provat???

skojskrot

Trådstartare
TL Tr*cos istoppschabrak?
Är så trött på att mitt TN equilizerschabrak där sadeln bara halkar runt på...(Har en gammal torsion där undersidan har sådant där ull under.)
Och så tycker jag inte att luftgången som inte ska ligga an mot ryggen är för smal... :eek:
Så..Har ni koll på detta istoppschabrak?
Fruktansvärt tacksam för svar! :D

Sv: någon som provat???

vet inget om just det schabraket men jag vet att alla deras produkter är super bra! älskar dem bekväma för hästen och håller i all evighet!

Kan du inte länka eller något. Eller så kan du bara skriva ut bokstaven som fattas (har aldrig hört talas om märket), så jag kan söka själv. :bow:

Jag har ett par stallbandage från TL Trico och det verkar ju vara bra material.
Beställde ett grandeurschabrak från Tyskland, gick på ca 1380 inräknat med frakt+ jag fick välja färg och guldbrodyrkant :)

hemsaidan är :www.tltrico.com
Jag har alltid velat prova deras grejjer för dessa verkar väldigt bra men sedan är man ju alltid lite orolig för att man ska bli besviken...jag är lite osäker på deras fästanordningar (Tror de har samma färstanordning som grandeurschabraket,men är inte säker)...men dessa går säkert att ändrå på om man är lite händig med sytråd?
jag har hört att materialet är bra och att det andas så nu..blir det nog ett sådant..
Men det måste ju finnas någon som testat deras istoppsschabrak som rider i bomlöst?Annars får väl jag bli testryttare i så fall!;)

Jag hittade deras hemsida. Men en sak jag undrade över. Medföljer det ilägg till deras istoppsvojlock? Och om inte, passar de ilägg man redan har. Det ska ju ligga ganska taight för att inte allt ska börja glida. Materialet i vojlocken, hur är det? Hur fäster man grandeurpadden? Vilka slags spännen är det.

Och oojaa, visst ska du vara testpilot. Vi väntar med spänning på resultat. :bump:

/////Nu såg jag vad för material som vojlocken var gjord av.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ju mina equilizerpadar från TN och dessa är i alla fall jag nöjd med och kommer använda.Som jag har fattat det så är det bara " skalet" man köper..alltså bara schabraket och inte några paddar ingår.
Här ser man hur grandeur schabraken fästanordning: http://www.stallvra.com/Tillbehor.htm det är bara att rulla ner tills det står grandeur.
Tl tricos har dock inga fästgrejjer bakom utan bara fram men som sagt var..man får väl prova och sedan ändra det själv som sagt var?

Har mejlat Tl trico och frågat hur bred deras ryggradstunnel är på deras istoppschabrak är samt hru det är med kantband och annat.
Dumma jag glömde fråga om mina paddar passar i deras schabrak viket jag tog för givet..annars får man väl prova och passar det inte får man väl skicka tillbaka det igen.
Det står lite på TL tricos hemsida om deras material och det verkar bra då det andas etc..
Min kille blir så svettig under sitt schabrak nu och det andas ju inte ett jota men men..man kan inte få allt.Det är den där glatta ytan jag vill bli av med...det jag har är ju av bävernylon vilket egentligen är ett skitbra slittåligt material..men det funder inte så bra med min sadels yta tydligen..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 819
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Digbil
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 867
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 588
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden