Någon som prövat Eggersman?

P

pompelina

Vilka sorter har ni prövat och vad har ni för erfarenheter av det? Det finns ju milt sagt många sorter o välja bland...

Sv: Någon som prövat Eggersman?

Hej. Var på mässan i Gbg och pratade med dom på Eggersmann. Och dom rekomenderade Vital Senior Musli till min häst....:) Vilket av fodret funderar du på att ge?

Har en aningen lat kille med mkt nerver, så jag har funderat på "Cool Mix" tills han kommer upp lite mer i kondition. Han är fin i hull annars, men tål inte (lös mage) Hippo Basic som han får nu, så jag måste byta. Men, som sagt, en hel foderdjungel är det och om Eggersman har så mkt att välja på borde det ju finnas nåt för "alla tillfällen"..:d

Jag hade väldigt svårt att finna lämpligt foder av dem som matchade mitt ensilage. Behövde en hel del protein men inte energi, och det gick inte att hitta. Vidare tycker jag tat det oftast är för mycket sockerprodukter i färdigfoder i dagsläget, visst hästarna tycker att det är gott, men på bekostnad av hud och tänder!

jag har gett classix och high till min häst, gav de med havre. Han gick bra på fodret, höll hullet bra (dock bra hö också) älskade fodret, bara sööög i sig de. Luktade alltid friskt.

Passar de ditt hö och hästen så go for it =p Jag hade fortsatt om de inte är så långt till närmaste återförsäljare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka