Någon som köpt häst på postorder? (Polen)

Blomskan

Trådstartare
Undrar om det finns någon här som har nappat på de många annonser angående hästar som finns i exempelvis Polen?
Ser många annonser med hästar som levereras till ex. Malmö och Ystad.

Finns det någon som vågat nappa på dessa och hur har det gått?

(Undrar i största allmänhet bara.)
 
Sv: Någon som köpt häst på postorder? (Polen)

Jag har själv inte köpt häst därifrån, men har tre bekanta som gjort det från olika säljare.

Den ena "perfekta amatörhästen" hästen hade den trevliga lilla vanan att ta bettet och dra iväg i en bockserie när något inte passade, den andra var snäll men såg ut som ett spjälstaket och det dröjde ca ett år innan den kunde gå i hage problemfritt utan att stressvandra eller rusa, och den tredje är/var så vitt jag vet okomplicerad och enligt beskrivningen i annonsen.

Alla tre var/är dock friska och hela.

Själv hade jag inte vågat köpa osett från Polen, möjligen bortsett från en specifik säljare, som jag bara hört gott om. Det är lite för mycket rysk roulette för min del och det finns så mycket trevliga hästar i Sverige för rimliga priser.
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som köpt häst på postorder? (Polen)

Jag har ingen erfarenhet av polska hästar men Polen är inte längre bort än att om jag var intresserad hade jag tagit båten eller ett flyg över och tittat på plats innan jag bestämt mig för någon. På så vis ser man själv vad man får och besparar hästarna en transport om man inte gillar vad som kommer.
 
Sv: Någon som köpt häst på postorder? (Polen)

Nope men det ser ut som om jag kommer att köpa min andra osedda ponny inom kort.

Dock från samma uppfödare som den första ponnyn jag köpte osedd :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Tuvstarr
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 166
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 224
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp