Riley
Trådstartare
Jag är lite nyfiken på att undersöka om det är möjligt att få fram någon information om min biologiska familj, och kontaktade den organisation som Adoptionscentrums hemsida hänvisade mig till. Fick svar innehållandes ett dokument jag ska fylla i, och jag. Förstår. Verkligen. Ingenting. Jag tycker det är pinsamt att skriva tillbaka och säga att jag inte fattar (dels för att personen som svarade mig inte var någon fena på engelska, mest för att jag inte vill framstå som tappad), så därför vänder jag mig såklart till Buke istället.
Så:
Hjälp en svagbegåvad, snälla.
Så:
- Vadå name Korean/English? Menar de att de vill ha mitt namn med koreanska bokstäver också? För jag kan inte så mycket som ett ord koreanska och misstänker starkt att Google translate inte är att lita på.
- Vad skriver jag på "petition details"? Jag skrev i mitt första mail att jag/mina adoptivföräldrar tappat bort mina adoptionspapper och således inte har en aning om varken adoptionsbyrån, fosterhemmet eller mina biologiska föräldrars uppgifter. Det enda jag vet är mitt födelsenamn, datum (duh) och ort, men that's it.
- Och var ska jag skriva i den information jag har på petition details? Eller menar de att jag bara ska bocka i rutorna och skicka informationen separat? Det är ju lite dåligt med plats...
- Vad är disclosure method?
- Ska jag fylla i fee/none längst ned på papperet?
Hjälp en svagbegåvad, snälla.
Senast ändrad: