någon som kan hjälpa mig? Bretone??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Martenix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 164
M

Martenix

Jag köpte för några månader sedan ett femårigt hannoveranarsto som kom direkt från Tyskland, hon har full stam men det är inga hästar jag direkt känner till så jag skulle bli jättetacksam om någon skulle kunna hjälpa mig.:)
Jag undrar först och främst om hennes pappa men skulle bli jätteglad om någon ville berätta något om dom andra hästarna med. Hon är E: Bretone ee.Brentano II U.Gretna ue.Grand Ferdinand II och har bl.a. hingstar som Salut, Grande och Trapper i stammen. som ni säkert redan märkt är jag helt okunnig :o (plus att detta inlägg blev lite förvirrat men jag hoppas ni kan ha lite överseende:angel:)

Sv: någon som kan hjälpa mig? Bretone??

Hej, hittade lite om hennes pappa :) exporterad till USA

Licensed in Verden in 1997. Rated "Class I" in his stallion test in Medingen Germany (third overall - 123.25points). His scores show he is a true multi - talent with 9s in trot, canter, character, temperament and 8s in willingness to work, rideability, stadium and cross country jumping!! In German Competitions he was successful to "M" (fourth level) in dressage. He is schooling all of the Grand Prix movements with a talent for piaffe, changes and pirouettes, plus the big gaits are pretty spectacular!!
100% conception in 2004.
His first crops are under saddle and have met all expectations with strong sales and many States Premium daughters.

läs mer via länken

http://wwwarmbloods.com/riverhouse/bretone.php

farfar:
Brentano II, Hanoverian Stallion of the Year 2003

läs mer

http://www.eurodressage.com/news/breeding/hannover/2003/licensing_brentano.html

googla på hingstens namn + stallion så får du fram en hel del, nu får du fortsätta själv... :D

mvh/Northern (Hannoveraner fan :love: )

tack så jättemycket :love: någon som vet något mer??

Jag köpte för några månader sedan ett femårigt hannoveranarsto som kom direkt från Tyskland, hon har full stam men det är inga hästar jag direkt känner till så jag skulle bli jättetacksam om någon skulle kunna hjälpa mig.:)
Jag undrar först och främst om hennes pappa men skulle bli jätteglad om någon ville berätta något om dom andra hästarna med. Hon är E: Bretone ee.Brentano II U.Gretna ue.Grand Ferdinand II och har bl.a. hingstar som Salut, Grande och Trapper i stammen. som ni säkert redan märkt är jag helt okunnig :o (plus att detta inlägg blev lite förvirrat men jag hoppas ni kan ha lite överseende:angel:)

Grande/hann. (född 1958) har 33(?) godkända söner, 34 State premium ston, och OS-tävlare.

Grande.jpg

Brentano II är e:Bolero-Grande. Hannoveraner Stallion of the Year 2003. Hans linje är en av dom viktigaste "hannoveranska" stolinjerna. Hingstarna Garibaldi I och II, Wolkenstein I och II, Grand Prix stjärnan Beauvalais är nära besläktade med Brentano II. Han var "licensing champion" 1985, och har 68 State Premium ston, 15 hann.söner. I 2003's Hanoverian Stallion Book, hade han 285 avkommor i dressyr (14 i Sv klass) och 65 'hoppare'.

http://www.masdecaballos.com/imagenes/fotos/brentano.jpg

En liten video: http://www.horse-flirt.de/video/mov823.m1v

/från en som ÄLSKAR hannoveranare :love:

Du har ingen bild på din dam? :D

Bretone - Har själv tjänat in 525 euro, sammanlagt 11 tävlande avkommor har tjänat in 588 euro. Har ej lämnat någon godkänd hingst men ett statspremiesto. Bretone har 119 i dressyrindex

Brentano II - Tillsammans har 695 tävlande avkommor tjänat in 427 456 euro, 14 har gått klass s dressyr, 2 i hoppning. Han är far till 11 godkända söner och 78 statspremieston. Brentano II var siegerhingst vid körungen i Verden -85, 1:a i gångarter och 2:a totalt vid hingstprovet i Adelsheidsdorf. Som 4-åring kom han 4:a i Bundeschampionatet.

Bolero - Ägs/ägdes av Landgestuet Celle, har lämnat 31 godkända hingstar och 99 statspremieston. Avkommorna har tjänat in 852 645 euro. Bolero kom 6:a i sitt hingstprov, sonen Buenos Aires vann senare sitt. Bolero dog av hjärtfel vid 12 års ålder.

Salut - Svart hingst med totalt 451 tävlande avkommor som tjänat in 1 044 556 euro. Far till 5 godkända söner och 18 statspremieston.

Tusen tack allihopa :bow::love::bow:
filmen på Brentano II blev uppskattad :) självklart allt de andra också. angående bild så skulle jag nog kunna lägga in någon, bara jag visste hur man gör:o e nämligen ungefär lika teknisk som en morot...:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka