Någon som kan gissa när det blir?

Sv: Någon som kan gissa när det blir?

Jättesvårt att säga bara på en bild, men gissar på skoj att det är en vecka, 10 dagar kvar.

Hur länge har du kunnat känna sparkarna?

Har känt sparkar i en vecka men kan hända att det sparkat innan dess, men nu är dom mycket kraftigare

Kraftiga sparkar, okej! :) Gissar på en vecka.

Du kan se att det snart är dags när magen ändrar form.

Ja, jag har hört att hon blir smalare på sidorna och bär allting nedanför...brukar det inte alls synas uppifrån eller?

Oj vilken stor och fin mage! Minst fyra, kanske uppemot sex knoddar gissar jag.

Jag gissar som föregående på att det är cirka fem-tio dagar kvar.

Fosterrörelser brukar synas/kännas från och med omkring cirka 45-50 dagar, så baserat på det borde nedkomsten alltså infalla inom en dryg vecka. Katter går ju dräktiga i ca. 65 dygn som du säkert vet.

Ett annat tecken på att förlossningen börjar närma sig är bäddandet. De flesta av våra honor har börjat bädda omkring en vecka innan födelsen och bäddar mer och mer intensivt ju närmare förlossningen kommer.
Det finns dock stora individuella avvikelser i när honan börjar bädda- en del katter bäddar redan i tidigt skede av dräktigheten medan andra inte bryr sig ett dugg om att sätta bo förrän någon dag innan förlossningen.

Magen sjunker strax innan förlossningen, men har honan många foster är det inte alltid som man ser den sjunkna magen så tydligt utan då kanske det är något man mer kan känna, att magen inte är lika spänd och hög som tidigare.

Lycka till med kattmorskandet!

Ja magen är stor och go, men tycker att det syns mer underifrån än ovanifrån nu :smirk:
Hon sover mycket nu och det märks att det är tungt att gå.

Liknande trådar

Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 302
Z
Hästvård Hej. Pga mitt misstag att tro att gräset var nog i sommarbetet gick Crow ner alldeldes för mycket.. och snabbt. :/ Såg ju dem varje...
Svar
18
· Visningar
2 261
Senast: helenat73
·
Foder & Strö Lillkillen var, enligt mig som gärna vill ha dem lite på plus hellre än lite på minus sett på skalan inom normalhull, lite för...
Svar
12
· Visningar
1 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka