Någon som jobbat åt kriminalvården?

Kattsak

Trådstartare
Hej allesammans.
Surfat runt på diverse forum och läst en massa, men jag är bästa kompis med ågren just nu ;)

Jobbar som väktare och har precis kommit tillbaka till min anställning från två års tjänstledighet för studier. I denna veva förlorade mitt företag upphandlingen och tjänsterna kommer gå över till ett annat företag. Jobbar natt på en tjänst med högre lönegruppsplacering än den vanlige väktaren. Stannar jag med företaget kommer jag förlora den lönen efter 6 månader, väljer jag att gå över om chans finns förlorar jag mina anställnings år. Min sambo sitter i samma position och kan tilläggas att vi har två tjänstehundar hemma. Söker givetvis jobb inom mitt utbildningsområde, men det är ganska dött just nu.

Har funderat på att gå över till att jobba dag vilket innebär ännu ett neddropp på lön. Har i denna veva fått ett erbjudande om anställning hos kriminalvården (dag, häkte) med en ingångslön på 22500:- innan skatt. Ungefär samma löneaspekt som på mitt nuvarande om jag skulle välja dag.

Så till frågan alltså, vaktbranschen finns kvar men finns det någon är på buke som har/haft anställning hos kriminalvården och vill berätta om det i sin helhet? Har funderat på att tacka ja mycket pågrund utav möjligheten till dag samt att det alltid kommer finnas någon hemma med hundarna om det inte löser sig för min sambo med hans tjänst.
 
Sv: Någon som jobbat åt kriminalvården?

Jag har jobbat som tim- och semestervikarie som kriminalvårdare i anstalt sedan våren 2011 (går nu in på tredje sommaren). Jag har trivts väldigt bra och har precis sökt kriminalvårdarutbildningen för att kunna börja jobba fast. Är det något speciellt du undrar över?
 
Sv: Någon som jobbat åt kriminalvården?