Någon som har testat MSM?

A

anna210

Är det någon häst som ger sin häst MSM här?
Verkar det fungera? :confused:
Tycker det verkar ganska dyrt men fungerar det så är det ju värt det. :)
Det ska visst vara bra mot "alla" slags åkommor verkar det som...
Funderar på att börja ge min häst det då jag blivit rekomenderad av equiterapeuten.(muskelstrul)
 
Ja har givit MSM till min häst och tyckte det var super bra, hon hade oxå lite strul med muskler efter en skada.

Hon kastade sig när jag borstade henne ute och hon var fastbunden i såndär bom som man ser på västenfilmer, och kastade sig med följden att hon tog ett anta varv i hagen med "bommen" efter sig som slog henne på rumpan och benen, ja ja detta är en annan historia.

Men MSM funkade bra för dom muskel skader/späningar som uppstog tillsamans med massage och liniment MSM skall även vara bra för lederna på hårt presterande hästar och lite anndra saker då MSM tydligen innehåller nått svavel som fattas i annat foder pga all gösling.

hoppas jag kunde hjälpa.
 
Hej Martha! såg en tidigare MSM-tråd där du fick det hett om öronen. Jag har ju hört de där varianterna om att det är verkningslöst också förut. Å andra sidan har jag ju hört samma människor klassa lasern som "ficklampa" så......
Iaf så säger Valle, du vet som jobbar i en affär m hästgrejor*S* att det är bra m MSM också. Får väl prova då
 
Min häst äter det nu :)
Hon äter Equi-Flex som innehåller både MSM och glucosamin och Chondroitin (stavning?) som vi fick av veterinären pga stelhet hos hästen. Men hon har bara ätit det 4 dagar och i stor protest (ätit massa medicin innan och är nu misstänksam så fort maten luktar annorlunda *suck*) så jag har inte direkt hunnit utvärdera :D Men jag har hört så väldigt mkt gott om MSM så det ska bli spännande. Skulle vlija äta det själv... Nån som gör det?
 
Equi-flex, är det ungefär som Bioglucomin och liknande? Inköpsställen? Pris? (från vilket företag?)
Vill ha information! :D
Läste lite på länken som någon skrev, men har ändå lite frågor: är det någon som har gett det till sin häst? Vilket preparat? Pris? Ger man det i förebyggande syfte eller när ger man det?
Mycket frågor... ;)

Mvh Huntress
 
Haha :D Det är inget man behöver bry sig i , jag har också hört en massa konstigt under årens lopp...att tex massage är onödigt...inte alls ovanliga kommentarer för en 15 år sen :angel:
Huvudsaken är att det funkar....sen får folk säga vad dom vill....
 
Vi ger MSM till hästar, hundar och människor här på gården. Framförallt på min moster har vi märkt en klar förbättrning, hon har ett diskbrock i nacken(tror jag det sitter) och har i perioder inte kunnat använda ena armen, men efter ett par veckor på MSM så har hon inte några problem av det längre.

//Jenni
 
OK :) Men det finns ju lite olika märken som säljer MSM och till väldigt varierande pris dessutom!
Har sett kilopris på allt från 400 kr till 800 kr :smirk:
Är det skillnad mellan märkena tror ni?
 
Kolla om det är ren MSM i allihopa. Annars kan man ju alltid misstänka att det är utblandat (eller inte lika "rent") i de billigare varianterna. Kan också vara tillsatt ämnen som gör att kroppen lättare tar till sig MSM i några märken, det kan påverka priset. I vissa fall är det nog tyvärr så att det är märket man får betala för och inte själva produkten...
 
MSM (Methyl Sulphonyl Methane) 0,35 kg 391 kr

MSM (Methyl Sulphonyl Methane) 1 kg 1 004 kr


Innehållsförteckning:
MSM är i kristallform och är lätt att strö över fodret.

DET var billigt, jag är åf och såhär kostar det då....har faktiskt inte sålt rent MSM så jag vet inte vad priserna brukar ligga på annars.....
 
Jag har inte gett enbart msm utan i blandade former som i glukosaminpreparat..det är väl som med det flesta prep att det har betydelse VAD du vill uppnå och vad du har för en skada...men mellan tummen o pekfingret så skulle jag kunna säga mellan 3-21 dgr...
 
oki!
Köpte nämligen MSM till hunden som var kroniskt halt, men fick ta bort honom iaf (inte pga MSM-et direkt..)
Iaf så tänkte jag ge det till hästen istället eftersom jag ändå hade en burk. Har bara gett en skopa, sen i lördags. Hon är känslig i magen så jag vill inte ge för mkt för fort. (det är inte märket som du gav länken till, utan köpte på Hästbutiken i sthlm). Ska ge det mest pga muskelproblem.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
7
· Visningar
525
Senast: aramis
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
860
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp