Någon som har något tips?

Tiger06

Trådstartare
Mamma och pappa ska seperera..
Mamma har anmärkningar kvar i 2½ år hos kronofogden.
& nu är det så att vi letar lägenhet... Om man inte har någon som borgar ( nu har vi kanske det ) men om man inte har.. hur gör man då?
 
Sv: Någon som har något tips?

har hon fast jobb?? Soc kan ev gå i borgen. Kan verkligen ingen gå i borgen??
Kolla privata hyresvärdar med, ev betala ett par hyror som deposition
 
Sv: Någon som har något tips?

ja hon har fast jobb, hon har haft det i 1 år minst..
jo vi får reda på om någon i släkten vill gå med på det imorgoN!
tänkte bara kolla om någon har något bra tips annars!
jo vi tänkte det, men tyvärr är det ju inte så många privata hyresvärdar som hyr ut antal rum som vi minst måste ha och i detta denna stad där vi bor!
tack för svaret!
 
Sv: Någon som har något tips?

Det finns alltid någon som kan hyra ut om man bara letar, men att erbjuda sig att betala några hyror i förskott (om man nu har en ekonomisk möjlighet till det) är ju en bra idé.
Då har hyresvärden lite säkerhet.
 
Sv: Någon som har något tips?

Det finns alltid någon som kan hyra ut om man bara letar, men att erbjuda sig att betala några hyror i förskott (om man nu har en ekonomisk möjlighet till det) är ju en bra idé.
Då har hyresvärden lite säkerhet.

Detta fungerar i princip alltid med privata hyresvärdar.
Ibland även med kommunala bolag.
minst en månad, 2 månader är oftast minsta de föredrar och 3 månader ger dem hela bufferten för om de måste vräka er i framtiden.
Så om detta går så försök göra det om det behövs.
Det handlar ju om 5-25,000kr beroende på hyran och antalet månader så det är ju inte pengar en vanlig dödlig har liggandes om man inte sparat.
Borgen däremot är alltid bäst och att föredra för en hyresvärd ;).

Tråkig situation du har. Hoppas det löser sig.
 
Sv: Någon som har något tips?

Tack för alla era svar, snällt!!
Det har odnat sig, min mormor ställde upp först men det visade sig att pensionärer inte får borga! Så min morbror var snäll :D
Mvh Tiger06!
 

Liknande trådar

Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
507
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Halcyon
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 375
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp