Någon som har någon bra erfarenhet om denna vagn och sele?

Sv: Någon som har någon bra erfarenhet om denna vagn och sele?

Aha! Tyckte de satt långt fram men det kanske blir så med rockard?

SNIGEL farmor.

jag bad inte om något negativa svar inte heller att du hoppare på å skäller på någon som försöker vara snäll å visa vad som finns på marknaden va la inget fel på den rockarden å stötdämpning kan man vell fixa själv åka till skroten lr nått å köpa stötdämpare.

vet exakt hur hon menar de e faktiskt svårt utan pengar inte så många jobb kan man få heller man för försöka överleva på dom 4000 man kan få för praktik som ska räcka till mesat dels mina älskade hästar.

själv e jag sjukskriven å blev glad för dom ekonomiska svaren jag fick av folks som jag bad om kan aldrig i mitt liv bara punga fram 5000:- dom pengar jag har får jag slita ihopp (kommer inte så långt annars me pengarna fast man vill)

de gäller å snäla å spara har man två hästar som rids å två hästar som ska ha utrustning, två hästar som körs då måste man välja billiagre saker spara 8 månader för att kunna tex köpa en bra begagnad sadel utprovat till min unghäst.

alla har de inte så lätt e ensam om alla räkningar å inga föräldrar lr pojkvänner som hjälper en med bidrag.

VILL gärna ha mer bra SNÄLLA hjälp med ekonomiska vagnar osv.

Snigelfarmor varnar ju för klena hjul i all välmening!
Förstår verkligen om du har begränsad budget att köpa vagn för, men det är ju ingen vits att köpa en ny farlig vagn om man istället kan få en begagnad, mer hållbar.
Och har man inte pengar till det heller... ja, hur billigt som helst kan man ju inte komma undan utan att tumma allt för mycket på säkerheten, då är det ju bättre att vänta och spara.

jag är ledsen om du tog åt dig, Gullan är bara världens mest kräsne snåla människa :) och som någon annan sa, bättre att berätta INNAN köp än att klaga efter köp, som jag gör med Gullan :) i all välmening.
Att slänga ut 3000 på något som inte är kul att köra är väl dummare än att lägga 4000-5000 för nåt man är nöjd med i många år. Att köra sin häst är heller ingen rättighet. Det jag tycker är en rättighet, är att ha en bra rygg och njurar samt ha en BRA sele till hästen.

jag är själv student, och bor ensam 120 mil från närmsta släktning. Att jag ändå lyckas spara ihop till maratonsele och bra rockard är tydligen ett under?

Vill du bli fattig-skaffa häst, vill du bli barskrapad-börja köra!

Men kul är det!

Kom på en grej. Shettisshoppen har en komplett sele för 2500 i syntet. Den finns i full. sök på shettisshoppen.

/jenny

tycker bara de oftast blir mycket tjaffs om man frågar.

tack för tipset men syntet kan man vara utan riktig läder ska det vara.

kollade den sidan du skrev någonstans den i danmark. dom va ju hyffsat billiga men vett de f*n om dom skrev i danska lr svenska kronor?

har du snigelfarmor köpt nått därifrån lr någon annan?? kostar la en slant att få hem men vilka fina selar de fanns.

svårt att läsa va dom skrev bara men igentligen e det konstigt att man inte ska kunna få tag i en bra sele utan bara den jord runt magen man vill ju ha däckel gjord å en jord till. att de ska va så himla svårt att hitta bra saker för bra pengar? som dessutom e ställbart om man har fler hästar.

de ska ja fixa. håller på med ett eget företag å tänkte hitta någon bra vagntillverkare som gör en bra vagn för ett bra pris som kan andvändas å packas ner vet att det finns en vagn man kan köpa å packa ner men då e vi på 5000 nivån igen.

nån mer som vet någon mer bra sele förutom den jag krev å någon bra vagn??

jag är själv student, och bor ensam 120 mil från närmsta släktning. Att jag ändå lyckas spara ihop till maratonsele och bra rockard är tydligen ett under?

Vill du bli fattig-skaffa häst, vill du bli barskrapad-börja köra!

Men kul är det!

Snigel..farmor, du gör verkligen allt för att få tillhöra finrummet eller hur? ;)
Barskrapad...börja köra.. men snälla, inom de flesta hästgrenar finns det olika alternativ och du behöver inte hela tiden plädera för att det är så fiint och dyyyyyrt att köra häst!
Vad din utrustning har kostat skiter Malin Bayards hästar ut på en vecka men du hör inte henne yvas över det!:D

Att du lyckades spara ihop till dyr sele och vagn säger mer om ditt sociala umgänge och leverne än att vi andra är kass..:angel:

Trådskaparen;
Försök hitta en begagnad rockard som uppfyller dina krav. Beg. kan vara nog så bra och inkörda o goa vagnar finns det faktiskt en del av om man letar..

Lycka Till!

..trevligt folk härinne. Blir jäkligt ledsen över denna konstiga attityd och att åke sen följer dig i hasorna..ja.. ??

Vad menar du egentligen, att jag ska lägga ut 4500 på sprit istället för en rockard? Det är vad min kostade. Är inte alkoholist, men student. :)

Mina inlägg går inte ut på att såra folk, utan sanningen är att 3000 är för lite för en bra rockard om man inte bygger den själv. För 3000 får du ett hemmabygge, med låg sits. Allt annat är otroliga fynd. Så Lycka till.

Jag har köpt en kanor rockard till en b-ponny med Observera HÖG sits för 1500kr. Behövde bara lacka om den lite.........

*fia* skrev:
SNIGEL farmor.

jag bad inte om något negativa svar inte heller att du hoppare på å skäller på någon som försöker vara snäll å visa vad som finns på marknaden va la inget fel på den rockarden å stötdämpning kan man vell fixa själv åka till skroten lr nått å köpa stötdämpare.

vet exakt hur hon menar de e faktiskt svårt utan pengar inte så många jobb kan man få heller man för försöka överleva på dom 4000 man kan få för praktik som ska räcka till mesat dels mina älskade hästar.

själv e jag sjukskriven å blev glad för dom ekonomiska svaren jag fick av folks som jag bad om kan aldrig i mitt liv bara punga fram 5000:- dom pengar jag har får jag slita ihopp (kommer inte så långt annars me pengarna fast man vill)

de gäller å snäla å spara har man två hästar som rids å två hästar som ska ha utrustning, två hästar som körs då måste man välja billiagre saker spara 8 månader för att kunna tex köpa en bra begagnad sadel utprovat till min unghäst.

alla har de inte så lätt e ensam om alla räkningar å inga föräldrar lr pojkvänner som hjälper en med bidrag.

VILL gärna ha mer bra SNÄLLA hjälp med ekonomiska vagnar osv.

:bow: :bow: :bow:
tack du o jag förstår varanndra....alltså jag vill inte köra med nåt som går sönder därför köpte jag denna vagnen som är otroligt stabil och tålig men dock utan stötdämpning och som du säger det kan man fixa själv om man är hänmdig eller får hjälp av nån vän...sålänge får man köra där det är slätt och jag tyckter inte det är några problem...bara det inte vibrerar för mkt till hästens kropp så tar jag en kudde o sitter på om de skulle va obekvämt i så fall.

hoppas att du hittar en vagn du har råd men och som håller bra. man kan hitta billiga vagnar som INTE är skräp det vet jag:love:

håller verkligen med...börjar bli trött på detta snacket från farmor...

och vadå(till farmor) klagar jag på min vagn efter köp??? jag är ju totalt nöjd. varför ska du alltid komma med så konstiga kommentarer när du inte har nåt att säja *trött*
såhär skrev du:

"Gullan är bara världens mest kräsne snåla människa och som någon annan sa, bättre att berätta INNAN köp än att klaga efter köp, som jag gör med Gullan i all välmening.
Att slänga ut 3000 på något som inte är kul att köra är väl dummare än att lägga 4000-5000 för nåt man är nöjd med i många år"

jag tycker min vagn är kul att köra, jag klagar inte på vagnen jag är helt nöjd, och för tusan är jag snål???? jag har ju sagt att jag inte har råd med en dyrare vagn. så slutsatsen blir....det FINNS bra vagnar folk är nöjda med som ÄR billiga så nu vet du det!!!
allt behöver inte kosta för att de ska vara bra....dessutom kosta ju inte din vagn mkt mer än min men du fick ju bygga om din och det är väl en gammal travsulky eller?

Senast ändrad:

Idka skrev:
Aha! Tyckte de satt långt fram men det kanske blir så med rockard?

haha ja vet inte men på alla jag sett så sitter de ju så...hur ska de annars sitta? remmen måste ju vara framåt som spänns i dessa öglor annars funkar det ju inte....man kan ju som sagt spänna i skaelöglan oxå och då blir det ju detsamma fast dessa sitter i skaklarna så de ska ju inte sitta längre bak.

Hejsan!

Ville bara nämna att jag letade begagnat efter rockard, bl.a. här på Bukefalos annonser och på Blocket.se. Jag hittade mängder av rockards runt 2500-5000kr/st. Åkte sedan runt en dag och provsatt innan jag köpte en och tog med mig hem. Är själv mycket nöjd med min begagnade rockard för 3000kr och en sele från Hööks. Allt som allt 4500kr. Kanske inget att ha om man vill tävla i körning men duger gott för mig som bara skogskör för att det är kul.

Lycka till i ditt letande!

Mvh Myy
http://home.rixtele.com/~myysdjur

åke skrev:
Jag har köpt en kanor rockard till en b-ponny med Observera HÖG sits för 1500kr. Behövde bara lacka om den lite.........

bponny är väl ingen match! Har du bild på den?

Som vanligt GULLAN så missuppfattar du för att du inte läser ordentligt. Läs igen... och kalla mig vid mitt hela namn eller Jenny, annars kan du skippa att nämna mitt namn/nick. Använd gärna stor bokstav och punkt.

Jag menar det. Sluta. Jag kallar inte dig nåt annat, jag har iallafall uppgett mitt namn. Använd det eller skriv inte till eller om mig. Du har fått så jäkla mycket av min tid på körningsforumet att du åtminstone kan respektera mitt namn.
/jenny

snigelfarmor skrev:
bponny är väl ingen match! Har du bild på den?

Som vanligt GULLAN så missuppfattar du för att du inte läser ordentligt. Läs igen... och kalla mig vid mitt hela namn eller Jenny, annars kan du skippa att nämna mitt namn/nick. Använd gärna stor bokstav och punkt.

Det finns till shettisar och större ponnys med. Har inte kvar rockarden. Den följde med ponnyn då jag sålde henne. Glömde nämna att vi behövde pumpa däcken med.

Liknande trådar

Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·
Körning Hej på er kära bukare! Jag hoppas nu hitta någon som är kunnig med selar och vagnar.. Jag har 2 vagnar till min mini, en 4 hjula vagn...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: urkella
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
Körning Hej! Igår köpte jag en liten rockard och sele till min shettis. Jag har kört en del när jag var yngre och till min förra shettis (som...
Svar
7
· Visningar
1 956
Senast: Ulrika C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka