Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en sånhär till våra katter: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/foderautomat_for_katter/664357Vi ska köpa en foderautomat till vår katt. Han kan inte ha för mycket foder stående framme då äter han så han kräks. Är det någon här som har en fungerande foderautomat så att det går att programmera in flera måltider? Fungerar det bra?
Vi har en sånhär till våra katter: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/foderautomat_for_katter/664357
Fungerar väldigt bra, förutom att våra katter är bortskämda och vill ha sällskap när de äter
Jag har catmate som @mackan länkat till redan. Två stycken. Helt outstanding. Fungerat felfritt i ett par år nu
Fungerar automaten [om man fyller den ]så att fodret kan portioneras ut över ett par dagar?
Ja alltså, man fyller den och sätter vilka tider den ska spotta ur sig mat varenda dag.Fungerar automaten [om man fyller den ]så att fodret kan portioneras ut över ett par dagar?
@Alexandra_W en fråga ang Catmaten:
Hur ofta behöver man diska den invärtes enl. dig ? (Tänker på själva ”fjäderskruven” dvs själva mataren)
Antar att det samlas ”fett” från torrfodret på den såsmåningom som kanske riskerar att blocka funktion/bli ofräscht?
Jag har ju bara haft mina två automater några månader och diskar skålarna regelbundet. Men resten?
Och när man monterar ner resten för att diska: sabbar man inställningarna då så man sen behöver programmera om allt ?
Diskat typ en gång per år. Har inte varit märkbart flottigt där då vid fjäder osv. Då är det betydlig värre med skålarna.
Påverkar inte alls inställningar etc att göra ren fjäder osv.
Kan någon hjälpa en som är trög?
Min verkar inte vilja ge några fodergivor trots att jag ställt in tider..
Men min första fråga får vara, hur ställer jag in så det visar 24h format och inte AM/PM? Det står att man ska hålla in "Time" tills det börjar blinka och trycka på "+" inom tre sekunder, men den ändrar bara tiden.
Edit. Kan ju ha missat att bestämma måltidsstorlek.. Ska prova och se om det händer något.
@Riru är du nöjd med automaten so far?