Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

N

Nova

Har precis fått hem mitt 4 åriga sto från djursjukhuset, hon har varit där nu i en vecka. Hon skall nu ha boxvila i först och främst 5 veckor. Sen skall jag på återbesök och förhoppningsvis kanske hon får lov att gå ut sen. Hon fick nämligen krafft rehab på djursjukhuset och jag funderar på om jag skall ge henne det nu eftersom hon skall ha boxvila. Är det någon vänlig själ som har erfarenhet av detta foder som vill berätta för/nackdelar själv använder jag i vanliga fall havre korn betfor mineraler kalk.

MVH Nova
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Alexandra har gjort Rehab experiment med sin åring...hon vet en del om detta foder...MIN egen erfarenhet är att dom blir hemskt feta av det...allstå...lägger på hull enormt snabbt. Fd stallägaren gav sin det vid boxvila, och den hästen ökade snabbt i omfång kan jag säga..trots neddragning av foderstat osv.
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Jag har goda erfarenheter utav denna blandning och tycker att den är suverän. Jag använde den under en 3 månaders period och gick sedan över till annat foder. Hästen blev blankare i pälsen, var harmonisk och lugn. Gillade den. Ville inte fortsätta att ge havre till häst som inte rör sig.
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Om hästarna blir tjocka av KRAFFT Rehab, vad kan man då ge för alternativ om man har en häst i vila som inte kräver så mycket energi och samtidigt inte vill att hästarna skall bli alltför tjocka?

En häst som har ganska lätt att lägga på sig är alltså inte KRAFFT Rehab något bra alternativ till?

Vad kostar KRAFFT Rehab på Granngården? Är det pellets, och i såna fall, hur stora är dem? Behövs de blötas?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Min häst var mycket tjockare före hon började med Rehab, så jag delar inte era erfarenhter.
Fet eller inte, det kommer väl an på vilka givor man ger och vilket hö man har, inte enbart på kraftfodret?
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Klart det passade vårat hö, vad annars ?? Och givan var inte hög...Fråga Alexandra då vilket foder som hennes åring äntligen lyckade lägga hull på...Krafft Rehab.
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Krafft Rehab

Ingen är den andre lik, olika reaktioner?
 

Liknande trådar

Hästvård För exakt 3 månader sen idag råkade min bästa vän ut för ett fruktansvärt trauma som ledde till ett sår in till hovleden...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: lil-sis
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 335
Senast: hovtassfot
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av senskada på äldre häst, 25+? Eller nån som behandlat en skadad sena med ledljus (pharmalight/biolight) eller...
Svar
10
· Visningar
4 140
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp