Någon som har blandning schäfer/golden?

Chickengirl

Trådstartare
Är de någon som har en blandning mellan schäfer/Golden?
Hur e deras temperament, färg, storlek? Bild?
Jag har en sådan blandning som nu är 17v, min e svart (ser ut som en flat) hon är väldigt lättlärd, busig och glad :) Helt underbar.
Någon som kanske köpt från samma uppfödare, köpte min i Essunga och valparna var födda 14nov och de var leveransklara 9jan 07. Skulle vara kul att få kontakt med hennes kullskyskon då de var ca 9st.

Sv: Någon som har blandning schäfer/golden?

Räknas Schäfer/labrador/golden? Familjens hund är nämligen det och hon är pigg, alltid (!) glad, lätt lärd men ändå lugn och sansad. Många tror hon är en flatte :D

Flekta's (som hunden heter) mamma är schäfer/golden och hon är svart med vitt på bakbenen. Hennes öron står upp ibland och ibland ligger de halvt. Liknar mer schäfer med 'spettsigheten' och kroppstypen

Har ni ingen bild på nån av hundarna? Skulle vara jättekul att få se! :)

Okey, många tror att våran oxå är flatte :P Hehe.. jo jag har en bild på henne när hon e 10v men den e så stor å fattar inte hur man ska få in bilden här .... haha
ska snart fixa mer bilder, väntar bara på framkallning.

Vet inte om du menade min hund men jag slänger upp en bild iaf ;)

Fleka närmare 1½år gammal
20070215.jpg

Samma vovve fast bara 4månader
000_1023.jpg

Jätte söt, väldigt lik våran Tilda :) Hur lägger man in bild???

hej hej. jag har en liten kille på 4m som e 90% schäfer o resten golden. han ser ut som en svart schäfer. har inga bilder just nu ska se om jag kan fixa det under morgondagen.

Åh en som har blandning mellan schäfer/golden :) min Tilda e ju oxå det, fast 50% av båda. jaa, lägg in bilder :D

Hej!!
Jag har en schäfer / Goldenblandning som blir 9 månader snart!
Tappade nog bort frågan..*L*
Blev just meed här, ta den gärna igen!!

Kul, ni som har en sådan blandning lägg gärna upp bilder :)
Min Tilda har hunnit bli 6½månad redan.
Hon är busig, glad och mycket lättärd och aktiv. 50/50 av båda raserna men liknar mest en golden till utseendet.
Tilda älskar alla å alla älskar Tilda :) Haha
Tycker denna korsningen e super verkligen.

Hejsan! Jag såg din efterlysning och blev så glad att det finns fler som har denna underbara blandning! Jag har en snart 5-årig kastrerad kille som heter Legolas. Jag hämtade honom i Kristianstad när han var 13 mån.Han är min andra hund av samma blandras.Jag har upplevt dessa hundar som väldigt snälla och lugna samt otroligt lättlärda.Dessutom väldigt vackra! Min gamla var långhårig med häng öron men lego är släthårig med lite snea halvhängande öron men han är väldigt ståtlig! Vore kul om du ville höra av dej och berätta om din hund! Mvh Marianne Carlsson Norrköping

Där jag jobbade på ett hunddagis fanns det en jätte söt, supertrevlig schäfer/golden tik som hette Molly. :love:
Hon var främst lik en schäfer, svart/brun och med stå öron, men hade den ljusa goldenfärgen på "byxorna". Hon var den coolaste på hela dagiset och en av mina favoriter, gick superbra i kopplet och var nog den duktigaste av alla de jag gick med.. :D
Har dock ingen bild på henne =)

Hej pÅ dig och Tilda! Jag har blivit lycklig Ägare till Ebba i okt.2008
hon är en omplacerings hund golden/schäfer född 14 nov.2006.
Jag hämtade henne i Tibro. NÄr jag sÅg kort på Tilda var det en
kopia av Ebba...spec. Tungan som hänger ut på sidan, dom måste vara syskon? Hör av dig till mig för jag vet inte var hon kom ifrån
från början.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka