Någon som bytt ikråmet på en toalettstol?

Rie

Trådstartare
Var det svårt?
En äldre toalettstols flottör har gått sönder och då måste man byta alltihop, de lagerför inte bara flottörer längre.
Vill inte byta toastol då den sitter borrad i klinkergolv med värmeslingor och jag vill inte göra ytterligare hål där. Jag tvivlar på att alla hål är på exakt samma ställen på Gustavsbergs toastolar.....eller?
Sambon ska kika på det hela men han har aldrig gjort något sådan och är lite tveksam.

Någon med synpunkter?

Sv: Någon som bytt ikråmet på en toalettstol?

Ni har ingen återvinningsmarknad i närheten? I så fall kanske du kan köpa en liknande gammal toa och flytta över flottören från den.

Nej det är inte svårt. Lite pilligt och se till att ha bra belysning så går det som en dans. Se till att få prylar som passar till just er toastolsmodell bara.

Lite pilligt är det allt att byta, men vill du inte krångla med det går det ju alltid att köpa ny wc-stol utan skruvhål som i stället limmas fast..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka