Någon som betäcke med Favourit Ask?

kopparberg

Trådstartare
Jag ska inte betäcka mitt sto nästa år, men man kan ju i allafall TITTA lite på intressanta hingstar! :angel:

Mitt sto är dräktigt med Cartier just nu, är så lycklig över att få vänta på att bli "mormor"! :love:
Jag har ju tänkt betäcka henne fler gånger, så jag har kollat på lite hingstar jag anser intressanta. Och just Favourit Ask blev jag väldigt imponerad av när jag såg honom på Eklundas hingstvisning! Men som jag förstod det rätt så har han inte betäckt något före årets säsong? Men har någon här betäckt med honom i år? Och vad för typ av ston har ni i så fall?

Sv: Någon som betäcke med Favourit Ask?

Åh hur upplevdes han? Rejäl eller ädlare?
Tycker han ser rätt rejäl ut på bild men filmerna ser han ädlare ut på.

Huvva, jag upptäckte att ett stavfel slunkit igenom! Det lyser ju i neon för mig, jag är ju världens stavningspolis!! :o

Åter till ämnet! ;)
Jag upplevde honom som ädel. Han är ju hög, men det märkte man bara när man stod bredvid honom. Jag upplevde honom som högbent, ädel, bärig och med en fullkomligt fantastisk galopp! Hoppade helt kanon också! :bow:

Mitt sto är ganska ädelt, och jag vill inte få en avkomma ädlare än henne, så jag är inte "rädd" för att Darco ska slå igenom och ge en lite grövre akomma.

Det fullkomligt fantastiska temperamentet alla Stutteri Asks hingstar verkar ha gör ju inte saken sämre! De 4 som visades stod uppstallade i ett stall med fyra boxar, två på varje sida, och där stod hingstarna lugnt och åt hö med en annan hingst bredvid och galler mellan boxarna! Och Stutteri Asks personal öppnade en boxdörr i taget så alla som ville kunde hälsa, sedan stod de där med boxdörren öppen så länge någon ville kolla!

Hade mitt sto inte varit förstagångssto så är det stor chans jag valt Favourit Ask i stället för Cartier! Visst, Cartier är en av mina favoriter sedan förra årets hingstvisning, men Favourit Ask blev snabbt en kandidat han också!

Jag har ett lite rejälare sto och vill ha nån som lättar upp lite. Jag gillar framförallt det kloka huvudet på Favorit. :)

Franskt blod ska ju vara svårare säger en del, men det kanske är en myt? Eftersom han är "halvfransk"?
Han ligger i allafall bra till för att bli pappa till ett av mina kommande föl! :laugh:

Som han ser ut själv så borde han ju passa till ett grövre sto. Och jag gillar ju höjden också, jag är 179cm lång, så ingen häst kan bli för stor för mig!

Ja jag gillar också lite höjd är själv 175 och min tvååring är runt 165-166 nu så jag räknar att hon blir i alla fall 170. Storleksmässigt så tror jag dock inte att jag vill ha nån 180-häst.
Själv har hon supertemprament så jag vågar nog plussa på lite franskt.

Nä någon 180cm häst är inget jag heller önskar mig, men om jag skulle få det så känner jag att jag inte behöver slita mitt hår och sälja hästen i allafall!

Vad är det för stam på ditt sto?

Mitt sto har också kanontemperament, så egentligen skulle jag inte behöva vara "rädd" för att ta i allafall lite "tuffare blod" på hingsten, men jag hade så mycket problem med min förra häst som från början var överkomligt tuff, vi tävlade mycket upp tom 1,20 med många placeringar, sedan blev överkomligt tuff fullkomligt ohanterbart! :crazy:
Jag var så less på att alltid bara jobba och ligga före i tanken så fort jag red, så till slut hade jag tröttnat och tänkte sluta med hästar!

Hon är efter Lord Albert - Pentagon - Labrador. Tar det mesta med ro och hetsar inte upp sig. Har inte träffat nån så sansad unghäst vare sig innan eller efter. Bästa köpet någonsin :love:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Karro-Lina
·
Avel Snart är nästa års betäckningssäsong här och det är dags att fundera över om man ska betäcka och i så fall vilka hingstar som kan vara...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
50 379
Senast: insearchof
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut