Någon som är bra på det här med bredband?

T

twinstar

Vi har fått ett erbjudande av UPC/Chello i huset om bredband.

Så här står det:

Chello classic, där du får 1 dynamisk IP-adress och hastighet 640/256 kbps, är priset 349:- per månad.
Chello Light med 1 dynamisk IP-adress och hastighet 300/64 kbps betalar du 269:- per månad.
Chello plus med 4 dynamiska IP-adresser och hastigheten 1024/384 kbps är priset 399:- per månad.


Hur snabbt är detta jämfört med t ex Bostreams X-stream med 2,5 Mbps för 449:- i månaden.


Något säger mig att Chellos erbjudande inte är speciellt bra?


Hjälp mig räkna!
 
Nja, min bror har chello, och det är tydligen ganska segt. Själv har jag bredbandsbolaget och betalar 399/månaden. Går undan riktigt bra. :)
 
Jag betalar 170:-/mån får 10 Mbps :D
Nä, jag tycker inte chellos är direkt bra, jag skulle inte klassa den bandbredden som "bredband" även om det inte riktigt finns någon definition för vad som är vad.
 
Frågan är också vad du vill ha ditt bredband till. Om du bara surfar lite ibland så räcker 300 kbps ganska långt. Laddar du ner mycket musik och film vill du nog ha betydligt högre hastighet. Om du spelar mycket spel bör fördröjningarna i nätet vara så små som möjligt. Det kan jag dock ingenting om, men jag tror att det skiljer sig mycket mellan olika leverantörer.
 
Vi har ju 2,5 Mbps idag med Bostream. Vi vill ju itne ha sämre än det, vilket Chellos erbjudande verkar vara.

Varför mäter de så olika? Varför är det två siffror med / emellan på Chellos alternativ? Är det in och ut?

Vi har 2,5 MEGAkps med Bostream både in och ut.
Låter som det inte blir något chello!
 
Ja, de alternativa siffrorna är säkerligen in respektive ut.

Om ni är nöjda med Bostream och inte är i akut behov av att sänka era kostnader tycker jag också att ni ska fortsätta med dem.
 
Skulle faktiskt vilja varna för Chello och deras "Bredband". Fungerar sisådär och är riktigt segt hos de vänner som har denna uppkoppling. Och priset är på tok för högt för det man får. Jag har Bostream Scream och betalar 399:-/m för 26,5 Mb. Har dessutom statisk IP. Skulle inte ta deras erbjudande, ens om jag inte hade någon uppkoppling. Vad som helst annat är bättre, t.o.m. Telia.....

/frez
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp