Någon som är auktoriserad att värdera??

LaLu

Trådstartare
Var hittar man någon som är auktoriserad att värdera en quarterhäst?? Grejen är den att jag sålt en häst på hyrköp. Nu har jag hämtat hem hästen då den fått gå utan foder och är i dåligt skick. Hade veterinären här igår och han skrev att hästen nu ska gå som konvalecent i minst 6 månader för att bygga upp sig igen. Det jag behöver veta är hur man beräknar en värdeminskning på hästen och enligt försäkringsbolaget måste det vara någon som är auktoriserad på rasen. Någon som vet??:confused::confused::confused::cry::cry::cry:

Sv: Någon som är auktoriserad att värdera??

Var hittar man någon som är auktoriserad att värdera en quarterhäst?? Grejen är den att jag sålt en häst på hyrköp. Nu har jag hämtat hem hästen då den fått gå utan foder och är i dåligt skick. Hade veterinären här igår och han skrev att hästen nu ska gå som konvalecent i minst 6 månader för att bygga upp sig igen. Det jag behöver veta är hur man beräknar en värdeminskning på hästen och enligt försäkringsbolaget måste det vara någon som är auktoriserad på rasen. Någon som vet??:confused::confused::confused::cry::cry::cry:

Näääe va trist.
Rick Lemay tex. Ring honom sen kanske ni kan maila bilder så kan han kanske avgöra det. Lycka till.
Faan för folk.:cry::mad:

Ring Rick !!!
Tråkigt för dig...hoppas att allt löser sig..

Med tanke på hur min shettisvalack som kom hem från samma ställe där din lilla stackare också stått skulle jag säga att det är osäkert om en växande unghäst repar sig ordentligt :crazy:

Om försäkringsbolaget inte godtar en tränare som värderingsman kan du väl kolla med Göran Åkerström han är väl den veterinär som är mest insatt i westernsvängen

Lycka till!

Malin

du glömmer inte att ligga på miljö o hälsa ang det här stället hoppas jag?!

Det är ju sånt man är orolig för. Fattar inte hur man kan ha djur o behandla dom på detta sätt.

Gutis och Hotrodder - Jag fick höra om denna historia. Hoppas era hästar kommer i form igen.

Hotrodder - din lille plutt som är så fin och så otroligt härlig. Duktigare shettis har jag nog aldrig skådat. Hoppas han repar sig, han är ju ändå lite till åren.

Gutis - synd på en så fin unghäst. Hoppas hon kommer i kapp och blir en bra häst så småningom.

Liknande trådar

Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 364
Senast: tanten
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 598
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp