Någon som användt sig av dom här???

tinafinis

Trådstartare
Man kan genom http://www.unisus.se/ beställa en foderstat till sin häst bara man har värderna för höet.
Det kostar 250 kr.

DÅ jag inte vte hur man räknar ut (glömt lika fort som ja lärt mig) så tänkte jag använda mig av dom.

Är det värt pengarna eller har ni andra tips där man kan få hjälp???
Jag vill ju även veta VILKET kraftfoder och VILKA mineraler jag ska använda mig av om det skulle behövas kompleteras.

Sv: Någon som användt sig av dom här???

Jag vet inte alls då jag räknar själv, men visst har väl du ett dräktigt sto? (Har stenkoll på alla på avel tror jag:D).
Frågan är väl i så fall vad som ingår i dessa 250:-, är det en grundfoderstat eller hjälper dom även till med uträkning månad 8-11+ digivning?

Tycker annars 250:- är lite saftigt, men det är ju vad jag tycker!:)

finns länk till en fodersida i en av de senare fodertrådarna ang dräktiga ston.. kolla där.. så kan du börja räkna själv istället för att betala för det.. då vet du precis vad hästen din får i sig och kan själv reglera det..

Jag läste på deras hemsida och tycker de verkar vara bra. Den som räknar ut foderstaterna är husdjursagronom och kan alltså detta mycket bra.
Om jag förstod det rätt så kan man få foderstaten justerad, om det visar sig att den inte fungerar, inom en tid på 2mån. (Men då var man tvungen att vara medlem)

Så hiskeligt dyrt är det väl inte men det allra bästa och enklaste är ju att lära sig att räkna själv så att man kan justera till det efter behov när man vill. Jag tycker själv inte att det är svårt alls. Det är ju bara att räkna ihop all näring från alla fodermedel och se vad det blir! Sen kolla kvoterna och om alla behov täcks. Typ.

finns länk till en fodersida i en av de senare fodertrådarna ang dräktiga ston.. kolla där.. så kan du börja räkna själv istället för att betala för det.. då vet du precis vad hästen din får i sig och kan själv reglera det..
vet men hittar inte den. var det itne nån som uppsala universitet hade???? i så fall begrep jag inte så mycket av den...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 635
Senast: Irival
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 375
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka