Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Jag ammar och har gjort hela tiden. Nu är sonen 6 mån så äter han ett mål med puré (middag, dessert och dricka) om dagen. Tycker det är många här som ger sina ersättning helt eller delvis. Ta det inte som kritik, antar att ni har era skäl. Jag sa också om amningen inte fungerade för mig så skulle jag inte hålla på och krångla.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Och nu har hon precis börjat få majskrokar

Hur gammal var din när hon började få majskrokar? Min är lite drygt 6 mån och han vill så gärna ha något att äta när vi äter. Och så en lite dum fråga, var i butiken hittar man majskrokarna?
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Min gullunge är två månader och har fått ersättning på heltid sedan dag 3 pga trubbel med såriga bröst. Efter en lyckad svampbehandling har jag dock återupptagit amningen sedan två veckor tillbaka. Nu ammar jag dagtid, och ger ersättning 1-2 mål på kvällen (lite si och så med mjölktillgången efter vårat strul). Nattetid äter hon inte alls utan SOVER :love:
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Lite OT.

Hur många är det som helammar, som delvis ammar och som bara ger ersättning här ? Och hur gamla är era barn ?

Min kille äter inte heller så mkt i jämförelse. Jag ammar 95% kan man säga, varannan till var 4e timme beroede på om han är vaken eller sover, mkt ovanligt att han sover längre än 3-4 timmar i sträck, även nattetid.

Nån gång ibland får han ersättning som tillägg efter amning, ca 70ml o då äter han upp nästan allt.

Inatt o hela dagen idag har jag ammat väldigt ofta o länge på båda brösten så nu senaste måltiden valde jag att ge enbart ersättning för att mina bröstvårtor måste få vila lite och då åt han 100ml.

Han fläskar på sej o växer som han ska, så olika det är på olika bebisar!
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Loke vaknar upp 2 ggr per natt och vill ha mat. Det är aldrig blöjan han gnäller över, utan det är bara mat som gäller för honom. När han somnar för natten så sover han i runt 5 timmar och vaknar sedan upp för att äta. Då ger jag han ersättning och han somnar om efter ett litet tag. Då sover han i 3-4 timmar till. Sen vaknar han upp och får mat igen. Ibland sover han länge på morgonen, ibland vill han upp vid 6.
När han får ersättningen är det minst 230 ml och ibland (mest nattetid) vill han ha så mycket som 330 ml. Det är´mer än en hel flaska.
Jag är glad att han har stor aptit, men den är verkligen enorm. Det måste antagligen bero på att han är lite stor.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Bara ersättning sen hon var en vecka gammal. Dottern är 3½ månad nu.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Jag ammar och har gjort hela tiden. Nu är sonen 6 mån så äter han ett mål med puré (middag, dessert och dricka) om dagen. Tycker det är många här som ger sina ersättning helt eller delvis. Ta det inte som kritik, antar att ni har era skäl. Jag sa också om amningen inte fungerade för mig så skulle jag inte hålla på och krångla.

Det är så verkligheten ser ut, inte bara på bukefalos:angel:
Jag hittade inte exakta siffror nu men det finns ju dokumenterat att en stor majoritet av mammorna ammar när de åker hem från bb men att antalet sjunker drastiskt redan första veckan efter hemkomsten.
Det känns som om bb bara vill kunna skriva upp att de minsann fick de flesta mammor att amma, men inte bryr sig att det egentligen inte funkar, att barnet bara går ner i vikt & att man måste ta till ersättning när man väl kommit hem för att barnet ska börja må bra.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Jag har inte så bra koll på hur det är ute i verkligheten. Tyckte bara att det var många som gav ersättning här inne. I min bekantskapskrets har de flesta ammat, iallafall de första 6 mån. Nu fungerade amningen för mig och det är jag glad för, för det är väldigt smidigt, men hade det inte fungerat så hade det ju inte varit någon katastrof.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Hon är knappt 5 månader nu och vi började för typ en vecka sen.. Lyssnar man på barnet och tar det i lugn takt tror jag det blir rätt :)

Du kan kolla på www.majskrokar.se så finns det en lista på återförsäljare. Finns även någon internetaffär som har dem.

Länkar till en text som jag gillar, jag kommer att göra så med minstingen (hade tänkt det innan jag läste just hennes text).

http://cicci-cecilia.blogspot.com/2006/06/smakportioner-eller-helt-enkelt-att.html#links
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Jag ammar delvis. Min son är 19 månader.
Morgon och kväll ammar jag varje dag. Ibland en stund efter dagis, men inte varje dag.

Helammade båda de 4 första månaderna. Då har de fått smakportioner av nån grönsak till 6 månader.
 
Sv: Någon mer här med bebis som har enorm aptit?

Lite OT.

Hur många är det som helammar, som delvis ammar och som bara ger ersättning här ? Och hur gamla är era barn ?

Har helammat i 8, 8 och 7 månader samt delammat i tre respektive två år. Har tre barn och den äldste gick direkt från helamning till ingen amning alls.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 570
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 670
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp