Lillan86
Trådstartare
Fick hem min häst efter 6 månaders tillridning/försäljning med en planka till rygg och Hovledsinflammation båda fram. Hon skulle säljas men gick ej genom besiktningen. Anledning till att hon skulle säljas är för att jag inte fixat henne. Hon är känslig och tappar man själv balansen lite så tappar hon all bärighet o balans o "flackar" iväg. Varit bråkig i ridningen, går från att ha handbromsen i till att gasa iväg och dra ner huvudet. Men visa dagar gå jätte fint förutom då man själv kommer ur balans då. Dock har hon ju funkat väldigt bra när olika tränare och beridare har ridit, bråkat lite i början men snart gett med sig då de varit tuffare än mig. Jag var inne på klinik ca två månader innan jag lämna henne hos beridaren och leta igenom henne men hon var helt Ua. Men antagligen beror detta på att hon inte var helt igång hos mig.
Nu har vi iaf tagit plåtar på ryggen och hittat två tornutskott som ligger emot varandra. Detta är antagligen problemet. Då hon har blivit behandlad med Shock Wave tre ggr och har mjuknat väldigt fint i ryggen förutom området där tornutskotten sitter. Det lutar alltså till att det blir en Op och tänkte kolla om det finns någon som har någon erfarenhet?
Och hur era hästar yttra sig i symtom? Liknar det mina?
Har kollat runt i trådarna som fanns men dom var rätt gamla.
Nu har vi iaf tagit plåtar på ryggen och hittat två tornutskott som ligger emot varandra. Detta är antagligen problemet. Då hon har blivit behandlad med Shock Wave tre ggr och har mjuknat väldigt fint i ryggen förutom området där tornutskotten sitter. Det lutar alltså till att det blir en Op och tänkte kolla om det finns någon som har någon erfarenhet?
Och hur era hästar yttra sig i symtom? Liknar det mina?
Har kollat runt i trådarna som fanns men dom var rätt gamla.